-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mazda vant LA Design
Vi har vist deg de ni innslagene på Design-flippen til Los Angeles-utstillingen. Mazda ble stemt inn som det beste.
Bilsport 2025
Bilutstillingen i Los Angeles har gjort det til en spesiell sak å invitere de mange designsentrene som ligger i California til å bidra med en drøm. I år var drømmen Bilsport i 2025 og bidrag kom fra ni av de store. De siste ukene har du sett alle sammen her på BilNorge.no. Har du gått glipp av noen finner de dem samlet nederst i denne artikkelen.
Nå har en ganske kompetent jury gått gjennom alle forslagene og blitt enige om at Mazdas elektroracer KAAN er vinneren av årets Design Challenge.
Dette er det femte året det utdeles en slik premie, men det er det sjette utkastet som får en slik utmerkelse.
I 2005 kunne nemlig ikke juryen bestemme seg, så da delte Dodge SuperBee prisen med Volkswagen Mobile Lounge.
I 2006 var det GMC Pod som ble den beste, og i 2007 var det igjen GM, denne gangen med en Hummer O2. I fjor var Volkswagen igjen på banen, da var det Slipstream som stakk av med førsteprisen.
Selebert
Det er derfor et selebert selskap Mazda-gjengen er kommet inn i. Men det er en ganske seleber gjeng også. 6 personer har deltatt.
Jacques Flynn, Minyong Lee og Greg Lee har jeg ikke peiling på, men Carlos Salaff er en av de unge som allerede har gjort seg bemerket i Mazdas design-revolusjon. Det var han som skapte eksteriøret til Ryuga-konseptet som blant annet har fått Louis Vuitton Classic Concept Award i 2007.
En av hans kolleger, Tim Brown, er en ekstremt talentfull australier som først hadde noen år på Universitetet i Huddersfield før han fikk hjelp fra blant annet Bentley-folket til å ta et nytt sett opplæring på Royal College of Art i London.
Sjette mann på laget, Jordan Meadows møtte jeg første gang hos BMW Technics i forrige århundre. Så ble det Chrysler, de som husker Dodge Kahuna og de to Jeepene Compass og Willys, vil vite at dette er sobert designhåndverk. Meadows var med på alle disse, før han altså gikk over til Mazda.
Og nå er det Mazda 3 i produksjonsutgave. Vi treffer den i Bologna tidlig i neste uke. Dere skal få rask beskjed om den fortsetter den glimrende design-kvalitet-tradisjonen Mazda har innført.
ÅRETS DELTAGERE: