-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Lotus nødbremser ny modell
To måneder er det siden Proton, den malayiske hovedeieren av Lotus, ansatte ny toppsjef på den engelske sportsbil-fabrikken. Nå fortelles det fra fabrikken at utviklingen av M250 har bråstoppet. Terry Playle, den nye generalen, har beordret en fullstendig nydesign av modellen.
Men grunnen er vel kanskje positiv. Lotus er nå i gang med en prosess som vil resultere i en fullstendig ny struktur, men meget høyere produksjon, globalt nærvær (hvilket også vil si seriøs markedsføring i USA) og et tettere samarbeid med morselskapet i Malaysia.
For eksempel er det snakk om en stål-karosseri sportsbil som vil bli bygget hos Proton i kanskje så meget som 50.000 eksemplarer årlig. Og når det gjelder M250 – extrem/mager-utgaven av Elise, så ønsker man å gjøre den spisbar for hele verden, ikke bare for UK som den først var ment for. Med andre ord: debut, ikke før i 2004.
Lotus selv skal deles opp i tre divisjoner. Konsulentvirksomhet, som de driver i dag, produksjon, som de driver i dag og forhandler-utvikling – som er nytt. En egen gruppe skal hjelpe andre i å utvikle forhandler program og –relasjoner sammen med marketing-program.
Dagens Lotus har ca. 1700 ansatte etter at de måtte permittere folk for en stund siden. I fjor fremstilte de 2.900 biler, det vil øke til ca. 6.000 i år som Opel Speedster er på gang. Den bygges for øvrig på en ny fabrikk som har kapasitet for 10.000 biler i året. Og Terry Playle selv antyder at med et skikkelig USA program burde ikke 15.000 biler pr år være så langt unna.