-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Lotus snart på banen
I helgen debuterte Lotus banebil i sitt første bakkeløp. Neste sommer kan du skaffe deg et eksemplar.
Det er en lettvekter på ca 650kg basert på Elise Lotus presenterer som sin Circuit Car. Bilen skal produseres i et antall av ca 100 i året og er kun ment for bruk på baner. I midten av 2006 skal den være leveringsklar, og debuten fant sted i bakkeløpet Shelsley Walsh Hill Climb sist helg hvor bilen ble rattet av utviklingssjef Tony Shute.
Bilens aluminiumschassis er kledd med et karosseri i komposittmaterialer slik at det er enkelt å strippe den for å kunne foreta innstillinger og justeringer. 1,8-liters motoren fra Toyota kan leveres i to forskjellige utførelser, en normalt pustende og en kompressormatet. Førstnevnte yter 190hk med et dreiemoment på 181Nm mens kompressorutgaven byr på 243hk / 236Nm. Det tilsvarer 373hk pr tonn.
En 6-trinns tettsteget gearkasse sørger for å overføre kreftene til drivhjulene. ABS-bremser med servohjelp skal besørge stoppegenskapene. Lotus har fått hjelp av AP Racing til 4-kanals calipere mens Brembo leverer skivene med en diameter på 282mm og en tykkelse på 26mm.
Lotus antyder en prislapp på ca 25.000 pund på hjemmebane for den rimeligste varianten.