-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Lotus snart på banen
I helgen debuterte Lotus banebil i sitt første bakkeløp. Neste sommer kan du skaffe deg et eksemplar.
Det er en lettvekter på ca 650kg basert på Elise Lotus presenterer som sin Circuit Car. Bilen skal produseres i et antall av ca 100 i året og er kun ment for bruk på baner. I midten av 2006 skal den være leveringsklar, og debuten fant sted i bakkeløpet Shelsley Walsh Hill Climb sist helg hvor bilen ble rattet av utviklingssjef Tony Shute.
Bilens aluminiumschassis er kledd med et karosseri i komposittmaterialer slik at det er enkelt å strippe den for å kunne foreta innstillinger og justeringer. 1,8-liters motoren fra Toyota kan leveres i to forskjellige utførelser, en normalt pustende og en kompressormatet. Førstnevnte yter 190hk med et dreiemoment på 181Nm mens kompressorutgaven byr på 243hk / 236Nm. Det tilsvarer 373hk pr tonn.
En 6-trinns tettsteget gearkasse sørger for å overføre kreftene til drivhjulene. ABS-bremser med servohjelp skal besørge stoppegenskapene. Lotus har fått hjelp av AP Racing til 4-kanals calipere mens Brembo leverer skivene med en diameter på 282mm og en tykkelse på 26mm.
Lotus antyder en prislapp på ca 25.000 pund på hjemmebane for den rimeligste varianten.