-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ny Lotus med "baksete"
Den britisk-malaysiske sportsbilprodusenten holder kortene tett til brystet, men disse bildene avslører en ny Lotus under testing.
Under utvikling
I forbindelse med Genève-utstillingen fortalte vi om frontmodulen til den nye sportsbilen Eagle fra Lotus. Nå er den sett under testing på Nürburgring.
Debuten finner trolig sted på sommerens bilutstilling i London, men om den da vises som konsept eller produksjonsklar bil er foreløpig uvisst.
Foreløpig siste nye modell fra Lotus er Europa (bildet til høyre), som vi møtte høsten 2006.
Mens den i stor grad var basert på velkjente Elise, er Eagle som nå er under utvikling en ny og større bil. Stor nok til at den er utstyrt med et baksete – dog ikke brukbart for personer over ni år.
LOTUS EUROPA KAN DU LESE OM HER
Hyllevare
Eagle skal drives av en midtmontert 3,5-liters V6 fra Toyota. I amerikansk utgave byr den på rundt 250 hk, men det er nok fullt mulig å hente ut vesentlig mer dersom det skulle være ønskelig.
Det at de benytter en serieprodusert motor fra en stor produsent har flere fordeler. For det første kan Lotus egne folk konsentrere seg om det de er best på – å lage en lett og avansert konstruksjon med maksimal sikkerhet for de ombordværende.
Og for det andre kan de føle seg sikre på at motoren tilfredsstiller strenge EU- og USA-krav med hensyn til utslipp – uten at den koster en formue.
Og for det tredje er jo Toyota normalt en sikker partner når det gjelder driftssikkerhet og pålitelighet.
Den britiske bilutstillingen pågår fra 23. juli til 3. august og kan være et godt påskudd for en trivelig weekend i London. Om nå det skulle trenges.