-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mer fra Kina
Luksus-kineseren Zeekr X
Gitt politisk stabilitet er det bare å slå seg til ro med at kinesiske bilprodusenter i årene framover lanserer nye merker og modeller i Norge som få har hørt om og langt færre kjenner godt til. Geely-eide Zeekr er et slikt, men det kan ta et par år før premiummerket ruller ut X som første modell på norske veier.
Zeekr med orientering mot generasjon Z hører til Geely-sfæren og er således forholdsvis nært i slekt med Volvo, Polestar, Lotus, Lynk & Co og Proton – for å ha nevnt noen av de mest kjente merkevarene fra gruppen.
Kort historie
Zeekr-historien begynner med modellen Zeekr 001, En Porsche/Audi-liknende storbil, 4,97 meter lang, 1,99 meter bred, lansert i Kina i oktober 2021, og som med én motor på hver aksel yter 543 hk/700 Nm i moment, som tar til 100 km/t på 3,8 sekunder og når toppfart på 200 km/t.
Deretter fulgte en stor flerbruksbil, men det ble etter hvert klart at ingen av dem skal til Europa.
Tredje modell
Nå har Zeekr vist merkets tredje modell, en 4,45 meter lang, 1,84 meter bred og 1,57 meter høy premium crossover basert på Geelys SEA-plattform, altså den samme plattformen som Volvo, Polestar, Lotus og Smart (samarbeidsprosjekt med Mercedes Benz) skal bygges på. Akselavstanden oppgis til 2,75 meter. Batteristørrelse sies det ingen ting om ennå.
Ikke så mye er sagt om selve bilen annet enn at den skal ta seg til 100 km/t på under fire sekunder - hvilket betyr at de raskeste utgavene av den får firehjulsdrift og motorytelser ikke ulikt Volvo XC40/Polestar 2 eller mer.
Designet i Göteborg
Zeekr opplyser at designet med rammeløse dører er utviklet av et Stefan Sielaff-ledet team (tysker fra München med fartstid fra hovedsakelig Audi – A1, A7) ved Zeekrs globake designsenter i Göteborg, hvilket betyr at det trolig er mye Volvo/Polestar/Lynk & Co i den.