Mercedes-Benz ML
Datamanipulasjon: Carparazzi©
Mercedes-Benz ML
Datamanipulasjon: Carparazzi©
Mercedes-Benz SLK
Datamanipulasjon: Carparazzi
Mercedes-Benz SLK
Datamanipulasjon: Carparazzi
Mercedes-Benz ML
Foto: Carparazzi©
Mercedes-Benz ML
Foto: Carparazzi©
Mercedes-Benz ML
Foto: Carparazzi©
Mercedes-Benz ML
Foto: Carparazzi©
Mercedes-Benz ML
Foto: Carparazzi©
Mercedes-Benz SLK
Foto: Carparazzi©
Mercedes-Benz SLK
Foto: Carparazzi©
Mercedes-Benz SLK
Foto: Carparazzi©
Mercedes-Benz SLK
Foto: Carparazzi©
Mercedes-Benz SLK
Foto: Carparazzi©

Mercedes tatt på fersken

Her får du ferske spionbilder av to nye modeller fra Mercedes. Og våre dyktige illustratører tilføyer detaljene som ikke avsløres av bildene.

Publisert

Vi har vært innom nye SLK ved noen anledninger tidligere, men da har den kompakte roadsteren vært så godt innpakket at det har vært umulig å skjelne noen detaljer.

Bilen får trolig sin debut på høstens bilutstilling i Paris, og dermed begynner Mercedes å bli litt mer uvørne med kamuflasjen.

SLK var blant de første moderne biler med automatisk hardtop, og dette videreføres selvsagt på den nye modellen. En ny opsjon skal være å få taket utført i glass som kan regulere lysinnslippet. En slik løsning er montert på bilen som er avfotografert.

SLK skal for første gang også leveres med diesel som alternativ drivlinje, i tillegg til et par forskjellige bensinmotorer. Toppmodellen vil kommer fra AMG og drives av en råsterk V8.

Den tradisjonelle layouten med et langt panser og seter plassert nesten oppå bakakselen videreføres. Men grillen, som tidligere var inspirert av Formel 1 og SLR McLaren, er her påvirket av den nye toppmodellen, SLS AMG. Vi ser også at LED kjørelys er på plass.

Ny ML

En annen modell det knyttes stor interesse til er en ny ML-Klasse. Mercedes var først av de tradisjonelle premium-produsentene til å entre dette segmentet, og nå klargjøres generasjon av den populære SUVen for å møte nye konkurrenter fra blant annet Porsche og Volkswagen.

Dimensjonene blir på nivå med dagens modell, kanskje til og med litt mindre. Men Mercedes vil nok bestrebe seg for å redusere vekten og derigjennom forbruket mest mulig.

Et utvalg av optimaliserte bensin og dieselmotorer tilbys fra delehylla, i kombinasjon med BlueEfficiency og BlueTec som bidrar til redusert forbruk. For å være i takt med tiden bør Stuttgart også tilby en hybrid modell allerede ved lanseringen.

En ny ML forventes på markedet andre halvår 2011, noe som kan indikere verdenslansering i Detroit eller Genève tidlig neste år.

Powered by Labrador CMS