-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Mercedes tatt på kornet
Her er rykende ferske spionbilder. De viser neste generasjon Mercedes ML og er knipset like utenfor fabrikkportene.
Bilen skal ikke på markedet før mot slutten av 2011, så modellen er tidlig i testfasen. Det er årsaken til at den er særdeles godt innpakket.
Banebrytende
ML kan med rette kalles en banebrytende modell, den var først i rekken av SUVer fra de såkalte ”premium-merkene” da den debuterte i 1997. Dermed gikk både BMW og Audi rett i tenkeboksen.
Først i 2000 debuterte første generasjon BMW X5, men etter hvert har de tre tyske merkene fått et omfattende program av SUVer i forskjellige størrelser.
Nå er det vanskelig å avsløre særlig mange detaljer på de godt innpakkede bilene, men det kan se ut som akselavstand og overheng blir omtrent på nivå med dagens modell – i alle fall ikke større. Nærmere sammenligning av de to avslører imidlertid endringer på bakdører, utvendige speilhus og dørhåndtak.
På slankekur
Men hva som helt sikkert blir redusert, er vekten – trolig med flere hundre kilo for å tilpasse ML til stadig strengere utslippskrav. Under panseret vil vi som i dag finne et utvalg av V6- og V8-motorer. Bensinmotorer fra 3,5 til 6,2 liter (270 til 510 hk) og dieselmotorer mellom 3,0 og 4,0 liter (190 til 306 hk).
Med stor sannsynlighet vil Mercedes også tilby en ML med plugg-inn hybrid fra dag én. Men dette må vi trolig vente et par år med å få offisielt bekreftet.