-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Porsche lanserer Macan T
Porsche lanserer spesialversjonen Macan T for dem som setter pris på sportslige egenskaper.
T-betegnelse er langt fra ny hos Porsche. Den har vært i bruk siden 60-tallet, men har tidligere vært forbeholdt de rendyrkede sportsbilene i 911- og 718-seriene.
Betegnelsen er en forkortelse for Touring og brukes på modeller som er spesialtunet for å fremheve de mest sportslige opplevelser. Og Macan er utvilsomt sporty nok til å inngå i denne kategorien, i alle fall når den får litt spesialbehandling som her.
Modellen skal posisjoneres mellom Macan og Macan S.
Motoren er den samme som i Macan uten tilleggsbokstav – en 2,0-liters turbo med 265 hk og maks dreiemoment på 400 newtonmeter. Sammenlignet med Macan S og GTS som begge har en V6 under panseret, gir dette en vektbesparelse på 58,8 kg på forakselen.
Som i øvrige Macan-modeller er bilen utstyrt med 7-trinns dobbelclutchkasse – PDK i Porsche-vokabularet, samt PTM (Porsche Traction Management) firehjulsdrift.
Utstyrt med Sport Chrono-pakke, standard i Macan T, gjør den null til hundre på 6,2 sekunder og har en toppfart på 232 km/t. Dermed barberer du akstiden med 0,2 sammenlignet med en ordinær Macan.
Macan T er eneste Porsche-modell som kombinerer stålfjærer med PASM aktivt chassis som standard, og bilen er senket med 15 mm og har fått sterkere stabstag foran samtidig som chassiset er tunet i mer dynamisk retning.
Spesialutgaven har designelementer i Agate Grey metallic i fronten, på speilhusene, dørene og takspoileren. Sportseksos og vindusrammer i sort høyglans samt eksklusive felger inngår også i pakken.
Interiøret er utstyrt med elektrisk justerbare sportsseter i sort skinn og detaljer i tilsvarende kontrastfarge som eksteriøret. Oppvarmet GT sportsratt og Sport Chrono stoppeklokke på dashbordet er andre detaljer.
I Tyskland har Macan T en prislapp på 69.462 euro og er bestillingsklar nå med første utleveringer fra april.