-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Quattroporte
Få biler har vel et så beskrivende navn som Maseratis Quattroporte. Nå står den foran et generasjonsskifte.
Selv med mine begrensede italiensk-kunnskaper skjønner jeg at Quattroporte rett og slett betyr fire dører. Og det er jo nettopp det den har, pluss fem seter.
I tillegg har den en meget lekker silhuett, som ikke er særlig mindre coupé-aktig enn den på Panamera eller Cygnet.
Dagens Quattroporte nærmere seg pensjonistenes rekker – den Pininfarina-designede luksus-limousinen kom på markedet sommeren 2003, og selv på dette sportsluksuriøse nivået er livslengden sjelden over 10 år.
Trolig vil den nye betegnes som 2014-modell når den lanseres et stykke inn i 2013.
En ny plattform for bakhjulsdrevne biler skal være under utvikling hos Maserati / Ferrari. Den vil bli lettere enn dagens takket være bruk av aluminium og høyfast stål, og den skal være klar for en hybrid drivlinje.
Det ryktes at Maserati også vurderer å tilbys en Quattroporte med firehjulsdrift ved å anvende samme system som i Ferrari FF.
Dagens Quattroporte har en V8-motor som yter fra 400 til til 440 hk (Sport GTS). Etterfølgeren får neppe mindre effekt, men lavere vekt kan føre til enda mer potente ytelser kombinert med lavere utslipp.
Men det er neppe Maseratis bidrag som skal stoppe den globale oppvarmingen.