-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Maseratis neste crossover
Maserati utvikler en ny SUV som skal inn i segmentet under Levante. Tradisjonen tro er den oppkalt etter en vind.
Maserati har avslørt at nykommeren skal hete Grecale, oppkalt etter en vind i Middelhavet, og dermed følger den en tradisjon som ble innført med Mistral tidlige på 60-tallet.
Les vår prøvekjøring av Masearti Levante
For en stund siden viste Maserati selv de første bildene av prototypen da den ble kjørt av Stellantis-sjef Carlo Tavares under et besøk på Modena-fabrikken hvor den nye superbilen, MC20 produseres.
Selv om bilen er kamuflert er det lett å se likheten med Alfa Rome Stelvio, og det er ingen tilfeldighet, for de to har mye til felles og skal dessuten bygges side om side ved Stellantis-fabrikken i italienske Cassino.
Maserati har foreløpig ikke avslørt hvilke drivlinjer de skal benytte i nykommeren, men har sagt at de i fremtiden vil elektrifisere sine crossovere. Det betyr ikke at Grecale kommer som elbil ved lanseringen, denne vil komme på et senere tidspunkt.
Trolig vil vi se tilsvarende drivlinjer som i Ghibli, hvor man kan velge mellom en rekkefirer med turbo og mild hybridteknologi og en 3,0-liters twin turbo V6, tilsvarende den som benyttes i MC20. Noen V8 kommer neppe i programmet.
Maseratis første elbil blir ifølge våre kilder den redesignede GranTurismo som vi også viser spionbilder av for første gang - riktig nok en bastard pakket i et modifisert Alfa Giulia-karosseri. Denne skal etter planen avdukes senere i år.
Grecale er heller ikke langt unna produksjon, men vi får neppe se den på veien før i 2022. Da blir den i tillegg til Stelvio konkurrent til modeller som Porsche Macan samt de hissigste utgavene av BMW X3, Mercedes GLC og Audi Q5.