-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Elektrisk pickup på vei:
Flere Maxus-valg
Elektriske varebiler vil i noen tid framover være viktigst, men utvidet el-personbilprogram løfter kinesiske Maxus i Norge, Elektriske varebiler vil i noen tid framover være viktigst, men utvidet el-personbilprogram løfter kinesiske Maxus i Norge,
Euniq 6 representerer det nye. Men den store flerbruksbilen Euniq 5 får nå et løft i form av dashbordoppgraderinger og større batteripakke. 52,5 kWt og 260 km rekkevidde har vært største kritikk mot 7-seteren.
Nå hives én sitteplass ut i andre seterad slik at det blir fire «kapteinstoler» tilbake foran de sammenleggbare setene i tredje rad. Det gjør det mulig å montere inn 70 kWt-batteriet fra Euniq 6 og vips, så øker rekkevidden til 345 km.
Øker gjør også prisen, med 20.000 kroner, til 419.900 kroner. Ombygningskostnader til to-seters varebil drar opp prisen med ytterligere 20.000 kroner.
Pickup kommer
Så jobbes det også med å få hjem en elektrisk pickup, Maxus e-T90. En prototype med kinesiske spesifikasjoner er allerede her. T-90 ble satt i produksjon i Kina i fjor med dieselmotor som alternativ til elektrisk drivlinje. RSA håper å lansere den 5,36 meter lange el-varianten i siste halvår.
Særlig mange spesifikasjoner er ikke kjent annet enn at den elektriske pakken yter 177 hk (samme som i Eumiq 5 og 6) og at batteripakken på 88,5 kWt skal holde til drøyt 400 WLTP-målte kilometer. Om nyttelast og tilhengervekt foreligger ingen opplysninger.
Hva prisen blir sier RSA foreløpig ikke noe om, men som alle andre elbiler kommer den avgifts- og momsfri til landet, og blir uten tvil rimeligste 5-seters pickup.
Siden oppstarten i Norge for to år siden og fram til skrivende stund har Maxus levert 1635 varebiler og 417 personbiler.