-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Senku og MPV fra Mazda
I Frankfurt viste Mazda sin Sassou – den neste Mazda2 regner mange med. Til Tokyo kommer Senku, sammen med den nye MPVen og en hydrogendrevet hybrid modell.
Den hybride skal altså være en hydrogendrevet utgave av Premacy – det japanske navnet på Mazda5. Det dreier seg om en bil med en rotasjonsmotor som kan gå på både hydrogen og bensin, som også leverer strøm til et hybrid system og som skal være meget effektivt pakket. Vi får se hva de viser på pressekonferansen den 19. oktober.
Den flunkende nye MPVen skal også debutere da, men alle regner vel med at det er konseptbilen Senku som kommer til å vekke størst oppmerksomhet. Mazda kaller den en Sportsvogn for voksne og forteller at den er utstyrt med siste generasjon rotasjonsmotor som også, av en eller annen grunn, er koblet til en hybrid enhet.
Den er en 4-seter, men foreløpig har vi bare mottatt litt flytende beskrivelser. Kanskje likner den ikke på Sasson i det hele tatt, selv om det ser slik ut akkurat nå.
Ekstremt lang akselavstand, minimale overheng og fete hjul får vi høre. Elektrisk drevne sleidedører åpner inn til en revolusjonerende kupe der forsetepassasjerene blir prioritert. Hvilket sannsynligvis betyr at det er trangt bak.
Det jeg håper er at karosseriet blir like rent og fritt for dekorasjoner og grafiske tricks, slik skissen antyder. Da kan den bli en virkelig skjønnhet.