-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Mazda på Hamar: Oustad eller Sulland?
For øyeblikket er det ingen som håndterer salg av nye Mazda på Hamar. Årsaken er at den nye Mazda-importøren og Hamars tradisjonsrike Mazda-forhandler Oustad AS ikke har kommet til enighet om hvilken standard salgslokalet skal holde.

Mazda Motor Norge ønsker visstnok at Oustad skal fortsette å selge bilene deres. Forhandlerens beliggenhet midt i Hamar sentrum er optimal, og de har da også solgt flere Mazda og hatt høyere markedsandel enn landsgjennomsnittet. Lokalets størrelse tilfredsstiller de krav fabrikken har satt etter revidert gruppeunntak, anlegget er nedbetalt og forhandleren er gjeldfri.
En bilimportør er leddet mellom fabrikk og forhandler, og må i grove trekk tale fabrikkens sak i slike spørsmål. I hvilken grad det gis rom for lokale tilpasninger av et salgslokale er det også fabrikken som avgjør. En rekke av Norges 41 Mazda-forhandlere har oppgradert sine lokaler betraktelig, men Mazda-organisasjonen anser ikke Oustads forretning for å være i pakt med fabrikkens krav til design og utforming og mener at den fremstår som gammeldags. Oustad har imidlertid fått kontrakt på fortsatt service- og verkstedansvar for Mazda, slik at eksisterende Mazda-eieres interesser blir ivaretatt.
–Det vil medføre betydelige kostnader å foreta oppgraderinger slik importøren ønsker, og vi ser ingen mulighet til å flytte til noe bedre anlegg enn det vi har i dag. Kapasiteten er god og ingen kunder har klaget på anleggets nåværende standard, sier disponent Nils Riberg i Oustad AS til Hamar Arbeiderblad. Han ønsker å fortsette som Mazda-forhandler og sier at Oustad kan være villige til å foreta investeringer bare de får kartlagt hva som skal gjøres.
Så nå har Mazda Motor Norge trådt støttende til ved å kontakte en arkitekt som skal vurdere Oustads anlegg.