-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mazda MX-5
Vi vet fra før av at nye – i likhet med den forrige generasjon – MX-5 har mengder av kjøreglede innebygget.
Tekst: Geir Andreas Wangsmo
Foto: Mark Bramley, Markus Pentikäinen, Morten Brunsgaard Bek og Kenneth Drabæk
Les hele testen i Bil 8/9-2006 som du finner i bladkiosken nå!
Mazda har klart å oppdatere den klassiske toseters roadsteren med sportslige kjøreegenskaper til dagens standard.
Den er lettkjørt, med en glimrende sittestilling, og tilstrekkelig med krefter. For vanlig vei, i alle fall. Men den imponerte virkelig på bane også, selv mot biler med langt mer krefter.
Den toliters motoren har en effektkurve og et dreiemoment som passer meget godt til bilen. Den er livlig og fin, og har en overraskende direkte styring.
Også bremsene er overbevisende, men demperne kunne med fordel vært stivere og med mindre vandring for virkelig å briljere på banekjøring.
Vi norske deltagerne på arrangementet stemte MX-5 godt inn på Topp 10-lista vår, mens danskene ga poeng også.
Det var nok litt overdrevet, og noe urettferdig overfor noen av bilene som ikke fikk poeng, men Mazda har utvilsomt en rimelig og moro sportsbil i MX-5.
Motor: R4, 1999 ccm
Effekt: 160 hk v/6700 o/min, 188 Nm v/5000 o/min
0-100 km/t: 7,9 sek
Toppfart: 210 km/t
Vekt/effekt: 1095 kg/160 hk = 6,8
Rundetid: 1:19,3 sek
Pris: kr 383.900
- Til hovedartikkel SPC 2006
- Akselerasjonstester
- Rundetider