-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mazdas smarte tak
Mazda har satt tak på sin MX5. Og samtidig bygget på noe som likner en fastback fra siden. Smart løsning.
Nå har vi ikke fått noen tekniske detaljer ennå, men slik det ser ut har Mazda klart å utstyre sin MX5 med et metalltak, som kan felles ned, uten at det går ut over verken utseende eller bagasjeplass.
Sannsynligvis straffes det ikke så tungt i kilo-avdelingen heller. Eller med andre ord: kanskje veier det ikke så mye mer heller.
Løsningen er i hvert fall elegant og gir denne lille barchettaen et helt annet uttrykk.
Dessuten er den original og overraskende. Alle hadde jo ventet et eller annet som foldet seg ned under bagasjelokket – slik som på de forrige generasjonene.
Utseendet er jo endret dramatisk. Fra siden ser det ut som den er i ferd med å vokse seg til en fastback. Men dette er jo et bedrag, de to bøylene bak hodene på de innsatte gjør jo ikke stort annet enn å skape enn unnskyldning for å gjemme bort det lokket som skjuler tak og bakluke når det hele er slått ned.
En svært elegant vellykket løsning ser det ut som. På bildene i hvert fall.
Dette er heldigvis en produksjonsbil, men når denne utgaven kommer til Norge aner vi ikke. Ei heller hvor mye dyrere den blir. Men helt sikkert med de spesifikasjonene vi allerede kjenner.
Det eneste vi egentlig vet er at den heter MX5-RF og at RF betyr Retractable Fastback.
Les om da vi prøvekjørte nye MX-5 her.