-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Første glimt av stor Mazda-SUV
Mazda har sluppet det første eksteriørbildet av CX-8, en SUV med tre seterader som skal på markedet i Japan.
Det er et par måneder siden vi skrev om CX-8 første gang, men den gang hadde vi kun et interiørbilde som illustrasjon.
Nå sender Mazda ut det første eksteriørbildet, uten at vi blir så mye klokere av den grunn.
Slik den fremstår på profilbildet ser den nærmest ut som en forvokst Mazda6 stasjonsvogn, så vi må nok ha flere elementer inn i bildet for å danne oss et mer realistisk inntrykk.
Bilen er ikke mer enn 490 cm lang, 10 cm mer enn sekseren, men vi blir lovet at den har komfort nok for seks eller syv personer fordelt på tre seterader. Høydeforskjellen mellom de to er hele 26 cm.
Drivlinjen består av en 2,2-liters dieselmotor og sekstrinns automatkasse. Antall hester? Firehjulsdrift? Aner ikke foreløpig, vi må vente til nærmere lanseringen.
Heller ikke et ord om markedsføring andre steder enn i Japan, men der skal den lanseres innen årets utgang.
Med firehjulsdrift kunne den kanskje finne noen kjøpere med behov for tre seterader i Norge, som et alternativ til Peugeot 5008, Skoda Kodiaq og Renault Koleos.
Det er i alle fall en trend i Vest-Europa at SUV-er, eller crossovere, tar over for de tidligere MPV-ene (flerbruksbiler på norsk). Og tre seterader synes i slike tilfeller viktigere enn firehjulsdrift som jo er noe bare vi nordboere samt alpefolket er opptatt av.