-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Mazda røper ny CX-8
Mazda har hatt stor suksess med sine SUV-modeller i Norge og ellers i verden. Nå røper de at en ny modell er på gang, foreløpig kun for hjemmemarkedet.

I sine første leveår la Mazda CX-5 beslag på øverste trinn på den norske SUV-statistikken, og den er fortsatt blant de mest solgte biler i segmentet.
For to år siden kom lillebror CX-3 på markedet, og denne har posisjonert seg like bak storebror på statistikken som Mazdas nest mest solgte modell.
Men noen ønsker seg mer plass, og da kan nyheten som snart dukker opp i Japan være et interessant alternativ. Der skal de nemlig om kort tid lansere CX-8, en ny modell med tre seterader.
Mazda har allerede en 7-seter i programmet, men CX-9 er i stor grad skreddersydd for det amerikanske markedet og er dermed for stor for Japan og Europa.
Nye CX-8 måler 490 x 184 x 173 cm og er med det 115 mm kortere, 129 mm smalere og 17 mm lavere enn CX-9. Akselavstanden på rause 293 cm er den samme for begge.
I Japan skal CX-8 tilbys med ulike konfigurasjoner, hvor man kan velge to separate seter i stedet for sofa i andre seterad og dermed få en komfortabel 6-seter. Mazda lover plass og komfort nok for voksne i rad tre.
Bilen skal selges med 2,2-liters dieselmotor og sekstrinns automatkasse. Motoreffekt er ikke oppgitt, men samme drivlinje i CX-5 byr på inntil 175 hestekrefter og et dreiemoment på 420 Newtonmeter.
Etter at flerbruksbilen Mazda5 ble tatt av programmet i 2015 kan det kanskje være mulig å selge en 7-seters SUV i Europa? Vi er sikre på at Mazda gjør noen vurderinger, med diesel og automat er i alle fall ikke drivlinjen noen hindring for vårt kontinent.
Dessverre har ikke Mazda publisert noen bilder foreløpig, men du får en god indikasjon ved å studere nye Mazda CX-5 og storebror CX-9.