-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
McLaren tester superbil
Den sto som konseptbil på høstens Paris-utstilling, men her er McLaren allerede ute og tester den ekte varen.
Dette er en tidlig produksjonsutgave av P1 som ifølge McLaren skal bli den bilen i verden med best kjøreegenskaper. De sammenligner den selv med legendariske McLaren F1 som tjue år etter at den begrensede produksjon startet, omsettes for astronomiske summer.
Ifølge Wikipedia ble McLaren F1 kun produsert i 106 eksemplarer i perioden 1992 til 1998, og siden mange av disse ble bygget om til baneracere, skal du ha mer enn normal flaks og en solid bankkonto for å sikre deg et plettfritt eksemplar i dag.
Bilen som skal ta opp arven etter denne legenden, McLaren P1, har altså store sko å fylle.
SE: McLaren P1 Concept i Paris
Det er foreløpig meget sparsomt med detaljer, bilen skal ikke på markedet før i 2014. Men at listen legges høyt er det liten tvil om.
Erfaringsbank
- McLaren P1 blir resultatet av 50 års erfaring med racing og sportsbiler. For 20 år siden satte vi nye standarder med McLaren F1, og vårt mål med P1 er å gjenta denne bragden og legge lista enda høyere, sier McLaren-sjef Ron Dennis.
LES OGSÅ: Her skapes neste McLaren
Anthony Sheriff, direktør for McLaren Automotive, sier racing-divisjonen hos McLaren har hatt stor påvirkning på de tekniske løsningene.
- Vårt mål er ikke nødvendigvis å lage bilen med verdens høyeste topphastighet, men den raskeste og mest kjørbare rundt en krevende racerbane. Det er dette som er de viktigste egenskapene til en superbils allround egenskaper, mye viktigere enn tekniske data på papiret, sier Sheriff.
- McLaren P1 skal bli den mest spennende, mest kapable, mest teknisk avanserte og mest dynamisk superbil som noensinne er produsert, avslutter Sheriff.
Han nevner ikke et eneste tall, verken med hensyn til pris eller ytelser, men det er en selvfølge at P1 blir vesentlig mer kjørbar enn den eksisterende superbilen, McLaren 12C.
Om den blir like banebrytende som McLaren F1, tenker nok mange: «jeg tror det ikke før jeg får se det.» Og det gjør vi altså tidligst i 2014.