-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
McLaren klipper taket
Ryktene har versert lenge, og en liten forsmak ble servert i går. I dag ble den offisiell.
McLaren MP4-12C Spider. Det er ikke det navnet som ruller enklest på tunga, men hva gjør vel det når den ser ut som den gjør, og kjører enda bedre?
Det var ikke noe sjokk at denne versjonen var på vei. Den tøffeste konkurrenten, Ferrari 458 har hatt sin Spider ute en stund nå, og McLaren kan ikke være noe dårligere.
Hardtop
Taket er for øvrig en hardtop, som brettes og legges under et deksel bak setene. Og selv med taket nede, kan interesserte ta en kikk på motoren gjennom et glassdeksel.
Cabrioleten får de samme oppgraderingene som 2013-modellen av Coupeen får, med 625 hestekrefter (opp fra 600) fra en 3,8-liters V8 med dobbelturbo.
Les mer om 2013-oppgraderingene her
Slike tall skremmer bilen fra 0-100 på 3,1 sekunder, og gir en toppfart på 329 km/t – ett tidel mer i akselerasjon og fire km/t svakere i toppfart sammenlignet med coupéen.
Teknisk er Spideren lik modellen med fast tak, med en sjutrinns dobbelclutch-girkasse koblet til bakhjulene og et nytt system som kan heve bilen ved for eksempel fartshumper.
Og prisen?
Om du må spørre, har du ikke råd, men forskjellen opp til Spideren fra Coupeen er drøyt 180.000 kroner. Spider er forventet å være første kunde i hende rundt november, men det blir nok ikke i Norge. Så langt har ikke McLaren solgt noen MP4-12C her.