-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
McLaren Spesialer
Frank Stephenson pleier å si at han leder verdens minste design-senter. Allikevel klarer han å stille med to spesial-McLaren til Pebble Beach.
Den lille designavdelingen til landeveisbil-avdelingen hos McLaren må også være meget effektiv. De har vist one-off varianter før og nå kommer de med noen nye som skal presenteres på Pebble Beach til uken.
Og dette skjer samtidig som de er fykende opptatt med å legge de siste hender på den kommende P13 – McLarens svar på litt mer tilgjengelige Porscher.
Spider
Den første er kanskje ikke så ekstremt krevende. Her snakker vi om et begrenset opplag av 650 Spider med de samme spesifikasjonene som MSO-utgaven som debuterte på Goodwood i juni.
Det betyr kosmetiske endringer. Fargen er spesiell, finishen på en del karbon-elementer er spesielle, felgene er spesielle og det er gjort ting med interiøret.
Dersom du skulle glemme hva det er du kjører, kan du også snu deg 180 grader, på seteryggen er det nemlig sydd inn McLarens Speedmark-logo.
Viktig er det kanskje også at en McLaren duffelbag følger med på kjøpet.
50 utgaver av denne skal produseres.
P1 Spesial
Den andre er imidlertid litt morsommere. Det er en P1 som er bestilt av en amerikansk kunde som gjerne vil ha P’en sin enda litt mer P’enere.
Du må se ganske godt etter for å oppdage endringene – kall dem gjerne subtile. Det hele minner litt om de Porschene Alfredo Stola småendret på og solgte for mer enn dobbel pris. Der måtte du også se godt etter for å oppdage at det hadde skjedd noe.
Det er først og fremst den spesielle metallic grå lakken med de oransje detaljene som skiller seg ut, og med den samme fargen på caliperne.
Forgyllet
Men enda mer er det gullet. Og dette er ikke Kina-vulgært bling-gull, men et minne om den gamle F1-gatebilen fra McLaren. Der var nemlig motorrommet kledd i gull, fordi det var det mest effektive for å reflektere varmen i motorrommet.
Denne har det samme, mer av sentimentale enn av praktiske årsaker, og gullfinishen kan du også se rundt eksosrørene som en effektiv kontrast mot det grå.
Diskret interiør: grå søm på svart Alcantara og bare noen forsiktige oransje elementer på midtkonsollen.
Dette høres ut som en eier med god smak. Og med god smak hører også diskresjon, så vi får nok aldri vite hva denne har kostet.