-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny banebil fra McLaren
McLaren nøyer seg ikke bare med å lage sportsbiler av ypperste klasse for gatebruk. De lanserer også mer ekstreme utgaver for banebruk.
Vi har nettopp fortalt om McLarens nye P1-baserte GTR som skal debutere på Pebble Beach til helgen. Nå får vi vite at den får følge av nok en entusiastbil, 650S Sprint.
Ren racing
Som navnet indikerer er den basert på nye McLaren 650 S, men Sprint-utgaven er kun ment for banebruk. Den har mer avansert aerodynamikk og chassiset er tunet for kjøring på bane slik at det meste av komfortdetaljer er eliminert.
Det innebærer mer downforce og mer kjøling av den 3,8-liters twin-turbo motoren. Motoren er den samme som i gatebilen, men både motor og girkasse er kalibrert for ekstreme opplevelser på bane.
Strippet
Interiøret er racing-optimert og strippet for å spare vekt, uten å gå på akkord med sikkerhet eller komfort. Basert på en solid karbonfiber monocoque har bilen også FIA-godkjent veltebur, racingstol i karbonfiber med plass til HANS og hjelm, og 6-punkts seler.
I motsetning til racerbiler flest har McLaren valgt å beholde bilens aircondition. Det er i tillegg montert brannslukkingssystem.
McLaren har nylig annonsert en 650 S GT3 racerbil som er klar for salg fra neste år, og 650 S Sprint har hentet flere detaljer fra denne.
Tett på asfalten
650 S Sprint har mindre bakkeklaring enn gatebilen og justerbare dempere. Den står på 19-tommere med sentralbolt for raske hjulskift og er utstyrt med Pirelli slicks eller regndekk. Den har innebygget jekk som kobles til trykkluft under depotstopp.
På tilbehørslisten står en mer avansert aerodynamikk-pakke som inkluderer karbonfiber hekkspoiler og frontsplitter. Man kan også få et passasjersete med 6-punkts belter og lettvekts-komponenter som en frontrute i polykarbonat.
McLaren 650 S Sprint får en prislapp eksklusiv avgifter på 198.000 pund.