-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Megane kan bli attraktiv i Norge
Når Renault oppgraderer sin populære Megane er det spesielt en detalj som kan booste salget i Norge.
Vi varslet denne oppgraderingen gjennom spionbilder og renderinger for en måned siden. Du skal kjenne modellen meget godt for å se endringene i eksteriøret som primært består av nye lykter med LED hovedlys.
Innendørs får den imidlertid tekniske oppgraderinger som er verd å merke seg. Den vertikale infotainmet-skjermen blir med videre, men får nå betjening inspirert av smarttelefoner. I tillegg erstattes det digitale speedometeret med en ny 10,2-tommers skjerm.
Bilen får også semi-autonome systemer på nivå to slik at den kjøre korte perioder med minimalt inngrep fra sjåførens side.
Men viktigst for Norge er utvilsomt Megane E-Tech, en ladbar hybrid med tilsvarende drivlinje som er annonsert for Captur.
Denne kombinerer en 1,6-liters bensinmotor med elektriske motorer for en samlet effekt på 160 hestekrefter.
Ifølge Renault kan bilen kjøres utslippsfritt i hastigheter opp til 135 km/t, og et batteri på 9,8 kWt skal gi en elektrisk rekkevidde på 50 kilometer etter WLTP-syklusen, og hele 65 km ved ren bykjøring.
I hybridmodus oppgir Renault at bilen har et CO2-utslipp på 40 gram per kilometer.
Først ut som ladbar hybrid blir Megane stasjonsvogn mens kombikupeen vil følge litt senere.
Toppmodellen i familien forblir Megane RS som har en effekt på hele 300 hestekrefter og et dreiemoment på 400 Newtonmeter.