-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Renault Mégane Cabriolet
Mégane Cabriolet begynner å dra på årene, men det er en vellykket cabriolet med et linjelekkert ytre og et tiltalende indre.
Først publisert i BIL 10 - 2001.
Mégane Cabriolet er vellykket enten man har kalesjen oppe eller nede. Supplerer du med en såkalt roadsterboks, får du en toseters roadster som ikke er mindre pen, og samtidig reduseres trekken ned bak setene betraktelig.
I utgangspunktet skulle man kanskje ønske seg litt større motor i en slik bil, men 1,6-literen med 107 hester er faktisk nok til at du kan nyte den tiden du er på veien. Ved svingete vei kombinert med litt stigning er man nødt til å bruke gearspaken realtivt aktivt, men en
lettsjaltet gearkasse gjør at det ikke ødelegger kjøregleden.
Betjeningen av kalesjen er enkel, og taket er nede og gjemt på under 30 sekunder. Sportssetene har mange justeringsmuligheter, og gir god støtte for både rygg og lår. Hadde det ikke vært for at rattet ligger litt for mye og ikke kan justeres i lengden, hadde kjørestillingen vært nærmest perfekt. Baksetene er som man kan forvente i en cabriolet; trange.
Bagasjeplassen er ikke imponerende, men du kan også benytte rommet for kalesjen når taket er oppe. Med roadsterboksen øker bagasjevolumet betraktelig. Boksen koster 12.290 kroner. Vindskott som reduserer turbulensen i bakre del av kupéen koster 3.720 kroner.
Kalesjen har fem lag og gir den støydempingen du kan forvente i en bil av denne typen. Kjører du toppløst fungerer det bra enten du har vinduene nede eller oppe.
56.000 kroner er forskjellen på en coupé og en cabriolet. De pengene kan det være verdt å betale hvis du setter pris på å kjøre med himmelen som tak.
RENAULT Mègane Cabriolet Dynamique 1.6:
Motor: 4-sylindret rekkemotor. Sylindervolum: 1598 ccm. Effekt: 79 kW (107 hk) v/5750 o/min. Dreiemoment: 148 Nm v/3750 o/min.
Dekk: 185/60HR15.
Mål: Lengde: 408,2 cm. Bredde: 169,8 cm. Høyde: 136,8 cm. Akselavstand: 246,8 cm. Sporvidde f/b: 145,1/143,2 cm.
Vekter: Egenvekt m/fører: 1200 kg. Tillatt totalvekt: 1560 kg.
Bagasjerom: 281 liter.
Tankvolum: 58 liter.
Aks. 0 - 100: 10,8 sek
Toppfart: 200 km/t
Forbruk bykjøring: 0,94 l/mil
Forbruk landevei: 0,57 l/mil
Forbruk snitt: 0,70 l/mil
Pris: kr. 287.900,-
Forbruk i følge 93/116/EU.