-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Megane øker utvalget
Noen land kommer til å kalle den Megane Grand Coupé, men egentlig heter den Megane Sedan. Som alle Meganer er den produsert i Tyrkia.
Det er et eller annet med bakruten her som tyder på at designerne ikke vil bli veldig lei seg, dersom du oppfatter den som en av deltakerne i den nye fire-dørs sports coupé-klassen. Når du i tillegg tar med det brede panorama-glasstaket, blir virkningen virkelig god.
Men Renault selv kaller den ganske lakonisk Megane Sedan, og som en sedan i dette segmentet er det tvilsomt om denne kommer til å få adresse Norge.
Tyrkia og Finland er glade i sedaner, noen i Italia kanskje, men ellers må du innover i det gamle Øst-Europa for å finne de skikkelige markedene for slike biler.
Bilens Sedan-spesialiteter omfatter blant annet et bagasjerom på 508 liter, lokket åpnes av gester. Baksetet påstås å ha segment-bredderekord.
Ellers er det kjente Megane-trekk gjennom det hele. Ikke minst en virkelig hi-tech førerplass, der det virkelig går an å finne frem til funksjonene. Og en ganske overlegen samling assistentsystemer.
Komfortsystemene skal heller ikke glemmes bort, de er her og der på høyde med den såkalte premiumklassen.
Spesifikasjonene kommer naturlig nok til å variere fra marked til marked, og siden Norge nok ikke er der kan vi jo bare minne på alt den vanlige Meganen har å by på.
Og snart kommer den nye stasjonsvognen for de som vil ha ekstra god plass til pikkpakk.
Men selv om vi må unnvære denne, enten den blir Grand Coupé eller Sedan, minner den oss på hvor vital Renault er i sin modell-utvikling for tiden.