-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Og hva skal barnet hete?
Sannsynligvis tar jeg feil, men jeg fikk en sterk følelse av at Renault har satt ny rekord i bilmodellnavnlengde.
Godt og vel et halvt år etterpå bestemte Renault seg for å feire sin (og Red Bulls) tredje VM-tittel i Formel 1.
Det skal de da gjøre med en Megane i begrenset (meget begrenset – påstår de – selv om modellen skal selges i 26 land, så vi kan trygt gå ut fra at opplaget kommer til å overstige 30) opplag.
Nå er det ikke tekniske data og utstyr som imponerer så veldig meget. Bilen er egentlig lik en Megane RS, Cup chassis, trick-diff, Bridgestone på 19-tommere – slike som ble brukt for å sette rekord på Sløyfa – og en toliters motor på 265 hk.
Utstyret er også forutsigbart: Red Bull branding overalt på innsiden, Recaro-seter og en skikkelig multimedia-skjerm i midten.
Utvendig er det også bråtavis med Red Bull detaljer og noe platina-grått som skal virke sportslig og – selvfølgelig – det hele dekket av den «eksklusive» Crépuscule blå-tone lakken.
Alt dette er som man kunne forvente, det er navnet som fanger oppmerksomheten denne gangen. For, og det må alle være enige i, selv om dette ikke er noen verdensrekord er det allikevel en solid munnfull.
Bilen heter Renault Megane RS Red Bull Racing RB8 Limited Edition.