-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Her er AMGs første elbil
Mercedes-AMG starter på øverste hylle når de lanserer sin første elbil. Her er deres vri på EQS.
Prototypen vi har kommet over her kan se ut som en hvilken som helst EQS. Men ta en nærmere titt, så ser du at den har karbonkeramiske bremseskiver. Du ser også at den er senket, og fronten er bevisst kamuflert så vi ikke skal se hva slags design AMG går for her.
AMGs EQS blir ikke like ekstrem som deres 63-serie, men mer på nivå med 35- og 53-serien. Likevel forventer vi mer enn nok krefter til å dekke de fleste behov.
Bilen får en elmotor på hver aksel og et avansert system for firehjulsdrift uten mekanisk kobling mellom akslene.
Ifølge AMG skal ytelsene blir på nivå med deres V8-modeller, og under lanseringen av EQS nevnte Ola Källenius at en toppmodell med 630 hester ville komme på et senere tidspunkt, og det kan jo rime bra med området AMG brukere å operere i.
Les mer om Mercedes-Benz EQS her
Regn med null til hundre på rundt fire sekunder og toppfart i nærheten av de sedvanlige 250 km/t.
Som et ledd i strategien til Mercedes-AMG vil også V8-modellene i fremtiden elektrifiseres for å kutte utslipp, noe som vil medføre at effekten kan komme opp i rundt 800 hestekrefter.
De har også bekreftet at fremtiden blir helelektrisk når markedet er klart for dette, men da snakker vi nok minst om et tiårsperspektiv.
AMG skal benytte sitt eget ledningsnett for batterisystemet siden dette er nødvendig for de mest potente drivlinjene som kommer etter hvert. De har også sitt eget system for regenerering med teknologi hentet fra Formel 1.
Selvsagt får bilene eksklusive chassis og bremser som skal stå i stil med ytelsene og egen AMG styling som skiller modellene fra de mer moderate fra Mercedes-Benz.
De skal også utvikle sin egen signaturlyd, noe som har vært et varemerke så lenge AMG har eksistert.
Etter at toppmodellen er lansert er det forventet at Mercedes-AMG vil kaste seg over den kommende EQE samt den elektriske utgaven av G-Klasse som trolig får betegnelse EQG.
AMG var tidlig ute med sin første elbil – deres spesialversjon basert på SLS AMG kom på markedet i 2014 og har også rullet på norske skilter. Den hadde en effekt på 740 hester og man kan trygt si den skilte seg ut fra den gemene hop i kollektivfeltet på en tid da Tesla så vidt hadde meldt sin ankomst.
PS!
I siste øyeblikk før publisering fikk vi også inn ferske bilder av Mercedes-AMG EQE under testing på og ved Nürburgring. Denne blir trolig andre modell ut fra muskelbilprodusenten.