-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Paris-flip fra Mercedes
Mercedes skal også vise en drøm i Paris.
Når Mercedes-Benz viser en konseptbil som heter noe med F til fornavn, F 700 fra Frankfurt i fjor er vel den ferskeste, mener de alvor. Da er det Forskningsauto det dreier seg om, en bil som på en eller annen måte skal kunne brukes i videre utviklingsarbeide.
Når de bare setter navn på en konseptbil er det i mye større grad en ren flip. Men når vi ser bildene av Paris-konseptet er det nesten så vi kunne ønske at dette var alvor. At den hadde vært kalt for eksempel Vision et eller annet. For Vision betyr at dette blir produksjon om bare noen måneder.
Men denne heter bare Fascination og de påstår at det er en ren drømmebil. Men da er dette en drøm mange skulle ønske ble virkelig. Det vi sannsynligvis ser her er fronten til neste års nye E-klasse, men det som følger videre bakover er enda mer spennende.
En profil som en kupé-utgave av en stasjonsvogn, der også B-stolpen mangler for å gi den et slikkellig speisa utseende. Taket faller mye mer enn det gjør på en vanlig stasjonsvogn, men ikke nok til at denne leker kupé.
Egentlig er vel dette i mye større grad en Shooting Brake enn Audis konsept på Tokyo for tre år siden var. Shooting Brake er et engelsk uttrykk som egentlig antydet en stasjonsvogn med en svært sportslig undertone.
Sportslig finner vi her, i massevis, men vi finner også masse komfort innenfor den sjenerøse akselavstanden på 276 cm. Tre og skinn og elegant bruk av metaller preger interiøret der en massiv midtkonsoll holder de fire enkelt-setene fra hverandre.
Også bagasjerommet er kledd i edle tresorter og antyder vel mer Louis Vuitton-kofferter enn varer fra Byggmaker. Spesielt når man ser at man kan slå ut et bord med røykfarget glassplate – det smaker av picnic på et elevert nivå.
Bilen måler 481 cm i lengden, men bare 178 i bredden. Meget fornuftig, la oss håpe bilene begynner å bli smalere igjen – det er bredden og ikke lengden som avgjør hvor smidig en bil er. Høyden er 141 – så det burde ikke være problematisk å brekke seg inn her.
Mercedes-Benz har nettopp fått ny designsjef. Dersom dette er den nye håndskriften derfra skal Gordon Wagener få masse applaus fremover.