-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny S-Klasse på vei
De er stadig mer uvørne med kamuflasjen, og nå har de også begynt å lekke om interiøret. Intet overlates til tilfeldighetene når Mercedes skal fornye sin viktige luksus-limousine.
Opprinnelig plan er at neste generasjon S-Klasse skal vises offentlig i september og at de første kundene skal få den nye bilen sin utlevert på slutten av året. Så får vi etter hvert se om korona har stukket kjepper i hjulene for den lanseringen også.
Her er i alle fall ferske biler av en lett maskert prototyp som er ute på test. På de første bildene ser vi hvordan de endelige lyktene vil se ut.
Vi vet at størrelse og proporsjoner er omtrent som på forgjengeren – man går forsiktig i dørene når man skal fornye noe så suksessrikt som S-Klassen.
Men nykommeren får utvidet sporvidde, og det ser også ut til panseret blir lengre og lavere.
Dagens S med internkode W222 ble lansert i 2014 og inntok umiddelbart tronen som den mest solgte i segmentet med over 100.000 biler første år. Her har erkerivalene Audi og BMW svært lite å stille opp med.
Den nye modellen skal bygges på Daimlers moderne MRA-arkitektur for biler med bakhjulsdrift. Alle motorer blir elektrifisert i større eller mindre grad, med så vel milde hybrider som ladbare i utvalget.
I C- og E-Klasse kan de som ønsker plug-in hybrid velge mellom bensin og diesel, og slik blir det sannsynligvis i S-Klassen også. Motorutvalget vil primært bestå av 3,0-liters rekkeseksere og 4,0-liters V8-ere.
S-Klasse kommer ikke som ren elbil, den oppgaven skal ivaretas av EQS som vi møtte som konsept på Frankfurt-utstillingen i 2019. Lanseringen av den skjer omtrent samtidig med at ny S-Klasse debuterer.
Vi vet at nye S-Klasse kommer med avanserte autonome egenskaper, muligens helt oppe på nivå 3 slik at sjåføren kan overlate mye av kjøringen til bilens «autopilot». Men det må fortsatt sitte noen i førersetet, klar til å gripe inn om situasjonen krever det.
Førermiljøet vil preges av to skjermer som i dag, men hovedskjermen blir mye større og montert horisontalt. MBUX kommer i nye utgaver med ekstremt mye mer datakraft enn hva dagens systemer har.
Siden mange av S-Klasse-eierne foretrekker baksetet vil det også her bli mulighet for inntil tre skjermer slik at man i tillegg til underholdning kan ha oversikt over infotainment og tilpasse klimaanlegget til egne ønsker.
Tradisjonelt har S-Klasse vært solgt i kort og lang utgave, men sannsynligheten er til stede for at den korte blir droppet siden markeder som Kina, Russland og USA kun velger den lange utgaven.
Og dersom en lang S-Klasse ikke er romslig nok, så kommer Maybach med sin ekstra lange og sine enda mer ekstreme Pullman-versjon.