-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kjært barn får nytt navn
Det er fire år siden dagens Mercedes SLK kom på markedet. Som vanlig betyr det et ansiktsløft, men i dette tilfellet også et navneskifte.
Da den første Mercedes SLK ble lansert i 1996 representerte den noe nytt for merket – en kompakt toseter til en pris som var overkommelig for mange.
Den hadde en annen smart løsning som ikke var spesielt utbredt blant tosetere og som gjorde den til en bil for mer enn varme, solrike dager – nemlig en automatisk hardtop som man enkelt kjørte av og på.
Ved lanseringen av andre generasjon SLK i 2004 hadde Mercedes funnet på nok en gimmick for å gjøre bilen mer anvendelig – da lanserte de sitt «luftskjerf» som blåste oppvarmet luft rundt nakken på fører og passasjer.
Midtlivskrise
Dagens modell ble lansert på Genève-utstillingen i 2011, og nå skal denne altså fornyes. Den anledningen benytter Mercedes til å innføre sin nye navnestrategi også i denne klassen.
Arvtageren får betegnelse SLC, der SL forteller om muligheten for toppløs kjøring og C-en står for størrelsen.
Våre kilder forventer at den nye modellen debuterer i Genève i mars 2016, og da er den kanskje på plass i Norge når sommervarmen setter inn.
Cabriolet-salget har vært labert de siste årene – ikke minst i Norge hvor det ifølge OFV i hele 2014 ble registrert 250 nye cabrioleter mot 465 året før. Av disse utgjorde SLK beskjedne 3 biler i 2014 og 11 året før.
Litt bedre var situasjonen hos erkerival BMW som kunne notere 10 Z4 i 2014 og 16 året før.