-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Meriva i OPC-utgave
Opel har en skikkelig OPC-drive for tiden. I neste utgave av BIL kan du lese om Astra, Zafira og Vectra i nye Opel Performance utgaver. Og nå forteller fabrikken at Meriva-versjonen skal ha premiere i Essen.
Vi kan vel si at Merivaen følger i hælene på OPC-Zafiraen som nå kan kalles Europas raskeste van. Dermed blir nok Meriva Europas raskeste mini-van. 222 km/t blir toppfarten på denne bomben.
Siden bilen er lavere og lettere enn Zafiraen er det vel også håp om at kjøreegenskapene ikke blir fullt så høyt-sete-aktig som i Zafiraen. Å kjøre den potente Zafiraen på de svingete veiene på Sicilia var, er de fleste enige om, en litt underlig opplevelse. Eller for å si det på en annen måte, den var ikke like mye landeveisracer som Astraen med den samme motoren.
180 hesters 1,6 liters turbomotoren som sitter i Merivaen burde kunne garantere for skikkelig driv, og de chassisgrepene som er gjort burde være i stand til å holde denne bilen skikkelig på veien ute for mye krengning og forstyrrende dynamikk. Med den kvaliteten Opel hadde fått på bremseavdelingen hos de tre andre modellene er vi sikre på at den biten også er tatt godt vare på her.
Eksteriørmessig har den fått den åpenbare OPC-behandlingen med ekstra innsalg foran, på sidene og bak. De trapesformede eksosrørene sitter sitt klare preg på det hele og med 205/45 på 7x17 tommere er det åpenbart at her menes det alvor.
Modellen skal koste 23.000 Euro, den skal være klar for kundene i februar og debuterer altså i Essen som åpner dørene den 25. november. (Av de 400.000 tilskuerne er det forresten ganske mange norske nå. Du klarer jo opp og ned på en helg, og 4. desember er siste dag.)