-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Oppgraderer MG ZS, men bestselgeren øker 70.000 kroner i pris
Etter en formidabel suksess og 6000 solgte ZS EV oppgraderer MG den kompakte SUV-en, øker rekkevidden til 440 km – og legger på prisen for den mest aktuelle modellen med 70.000 kroner.
Suksess i kombinasjon med økt batterikapasitet koster. I tilfellet MG ZS 60.000 kroner for den rimeligste varianten. Modellen det er solgt desidert mest av går opp hele 70.000 kroner.
Samtidig forsvinner varianten som MG i løpet av to snaue år leverte ut hele 6000 eksemplarer av.
Etter mange års fravær var MG som merkevare tilbake i Norge for snaut to år siden, men da kun i elektrifisert versjon med MG ZS. Som særs hyggelig priset til 230.000 kroner og 20.000 kroner mer i mest påkostet utgave, ble den kompakte elbilen umiddelbar suksess og MG leverte i det første hele året, altså i fjor, ut 3720 biler. ZS kom fra intet og endte som den åttende mest kjøpte bilmodellen.
Nå er MG i ferd med å rulle en oppgradert modell hvor batteripakken utvides fra 44,5 kWt og 263 km rekkevidde til 70 kWt og 440 km rekkevidde. Samtidig økes motoreffekten fra 143 til 156 hk.
Bilen retusjeres også foran og bak, men enda viktigere er oppgraderingen av dashbord/skjermteknologi med utvidet nettoppkobling.
Men forbedringer koster og med startpris på 290.000 kroner (Comfort) og 320.000 kroner for toppmodellen (Luxury) befinner MG ZS seg plutselig i et prisbilde med flere konkurrerer, eksempelvis Nissan Leaf, VW ID.3 og Cupra Born.
MG ZS vil ikke i samme grad som før være et opplagt elektrisk førstevalg for prisfølsomme kunder.