-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nytt merke til Norge
Salgsstart for spektakulære MHero
Den helelektriske og luksuriøs terreng-SUV-en MHero er klar for norske bilkjøpere. Bilen er allerede tilgjengelig gjennom Electric Ways Experience Center i Oslo, og skal etter hvert rulles ut via forhandlere i Bergen, Trondheim og Stavanger.
– Vi har brukt litt lengre tid enn planlagt på å få MHero salgsklar i Norge, men endelig er den her og vi gleder oss til å se bilen rulle ut på norske veier, sier Torje Aleksander Sulland, CEO i Electric Way, som er eksklusiv importør og distributør av de kinesiske elbilmerkene Voyah, Dongfeng og MHero.
Prototypen av MHero ble vist frem i Kina allerede i 2022, og har lenge blitt omtalt som en elektrisk utgave av terrengklassikeren Hummer (Humvee) og Teslas Cybertruck. Utvalgte europeiske journalister fikk teste bilen under et besøk på MHero-fabrikken før sommeren, og nå er den altså klar for salg i Norge.
– Bilen er tilgjengelig i vårt Experience Center i Klingenberggata i Oslo hvis du ikke så den på Oslo Motorshow. Etter hvert vil MHero også selges via våre forhandlere i Bergen Trondheim og Stavanger, sier Sulland.
MHero representerer et helt nytt bilmerke i det norske markedet, og det er modellen "I" (romertall for 1) som nå rulles ut i Norge. M´en i navnet står for "Mengshi" – som betyr kriger på kinesisk.
Bilen er en luksuriøs femseters helelektrisk 4WD-SUV. Tøffingen er utstyrt med fire elmotorer, med en samlet effekt på 800 kW (tilsvarende 1088 hestekrefter).
Full-size
Fysisk har bilen en lengde på 4987 mm, en bredde på 2080 mm og rager1935 mm over asfalten. Akselavstanden er på 2950 mm.
Batteriet har kapasitet på 142 kWt (NMC batteri) og gir en rekkevidde på 450 km (WLTP). Maksimal ladehastighet er 100 kWh. Bilens egenvekten er på 3.293 kilo og tillatt totalvekt er 3.920 kg. I tillegg kan den trekke tilhenger på opptil 2500 kilo.
Den høye vekten betyr at klasse C-førerkort er påkrevet for å kunne kjøre MHero i Norge.
– Det sier seg selv at dette ikke er en bil for hvermansen, men vi har veldig god tro på at den vil appellere til en kjøpegruppe som liker tøffe og luksuriøse biler. I første omgang ser vi for oss å selge omlag 50 biler totalt i Norden, forklarer Sulland.
I Norge vil MHero være tilgjengelig fra 1.695.000 kroner.