-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny trehjuling fra Morgan
Morgan stiller på Goodwood-tivoliet i helgen med en ny trehjuling. Noe av poenget er definitivt borte.
Spør du meg, så vil jeg påstå at den store V2-klumpen som henger ut der foran på Morgans trehjuling er vel så viktig for kjøretøyets utseende og image som den er for fremdriften.
Jeg mener – enhver motor vil kunne trekke denne lille morobilen fremover, men det er VeTo-uttrykket som gir den karakter og nærvær.
Og nå skal den bort!
Elektrisk
Ikke alltid og på alle, men på Goodwood kommer altså Morgan med noe de kaller en prototype på en elektrisk 3-hjuler. Navn har den også fått: EV3!
Fabrikken holder kortene så tett til brystet at de ikke en gang har sendt ut et bilde der du ser antydninger av fronten.
Kastrert, tenker jeg umiddelbart på.
Da får det ikke hjelpe at på et av bildene ser den ut som en Saltracer-spessial fra Bonneville. Tøft nok det, men ikke akkurat i Morgans 30-talls nostalgiske bilde.
Nå skal jeg skynde meg å legge til at Morgan er ikke ukjente med strøm, de viste en Plus E prototype i Genève for tre år siden, med virkelig morsomme spesifikasjoner, blant annet en femtrinns manuell girkasse.
Og vi kan jo håpe på noe morsomt her også, selv om særtrekket, kjennetegnet, er operert vekk.
Utfordrende
For vi vet da såpass som at det er snakk om en elmotor på 75 kW (102 hk). Det tilsvarer 20 hk mer enn i forbrenningsutgaven, og dessuten synker vekten fra 525 til 450 kg. Det på tross av at den har batterier som teoretisk vil kunne holde en full Leaf-strekning.
Den vil nok, med andre ord, kunne nå hundre fortere enn de seks sekundene som standard-utgaven bruker.
Men det som betyr noe her, i tillegg til utseendet, er hvordan den vil oppføre seg. Dersom du tror at en svær haug jern, godt mellom, og litt i forkant av forhjulene, ikke setter sitt preg på kjøre- og styre-egenskaper, kan jeg love du tar feil.
Nå skal dette momentet forsvinne og tyngdepunktet flyttes bakover. Jeg er sikker på at det ikke blir dramatisk, men jeg lover at store deler av karakter og personlighet er forsvunnet.
Jeg har sagt det før, jeg liker ikke Goodwood!