-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
NIO lanserer sin andre SUV
Det går unna hos kinesiske NIO. Nå lanserer de sin endre SUV – ES6 blir en direkte utfordrer til BMWs kommende iX3.
De har sitt eget Formel E-team, de har satt elbilrekorder både på Nordsløyfa og på Circuit og the Americas, og de har allerede en 7-seters el-SUV i produksjon.
Les også: Rekord-elbil fra Kina
Nå har NIO lansert nok en modell på hjemmemarkedet. Salget er allerede i gang, og de første kundene får sine biler til sommeren.
ES6 heter modellen som er lillebror til ES8. Men direkte liten er den ikke med en lengde på 485 cm, en bredde på 197 cm og en høyde på 177 cm over en akselavstand på hele 290 centimeter.
NIO antyder en rekkevidde på inntil 510 kilometer (etter den utgåtte NEDC målemetoden) med den største batteripakken (84 kWt).
Krefter mangler det heller ikke på – med elmotorer på begge aksler varter den opp med til sammen 544 hester (400 kW) og et dreiemoment på 725 Newtonmeter.
Det skal holde til en 0-100-tid på 4,7 sekunder, men NIO er minst like stolte av å presentere stoppegenskapene: 100 km/t til 0 på 33,9 meter. Det er heller ikke noe å utsette på den potensielle toppfarten som er oppgitt til 200 km/t.
Bilen er bygget med en kombinasjon av aluminium og karbonfiber for å oppnå en sterk struktur i kombinasjon med lavest mulig vekt.
ES6 har aktivt chassis, adaptive firehjulsdrift, Brembo bremser med elektronisk assistert servo og leveres med Pirelli P Zero dekk. Som tilleggsutstyr kan den leveres med luftfjæring.
Bilen er proppet med elektroniske hjelpemidler, som automatisk nødbrems, radar-assistert cruise-kontroll med trafikk-kork-assistanse, filskift- og blindsonevarsel samt parkeringssensorer.
NIO har til hensikt å utvide tilbudet av elektroniske hjelpemidler på sikt, og disse kan da lastes ned til bilen etter hvert som de blir tilgjengelige. Hallo Tesla! Hardware er allerede på plass i bilen, men en del av programvaren er under utvikling.
Innendørs finner man et digitalt instrumentpanel, en stor 11,3-tommers infotainment-skjerm, sportsratt og NIOs system for kunstig intelligens, kalt NOMI, som styrer en rekke av bilens funksjoner.
I Kina er NIO ES6 priset fra 460.000 til 510.000 norske kroner, avhengig av utstyrsnivå, og før eventuelle elbil refusjoner.