-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Opel Rocks, bokstavelig talt
Det var vel egentlig en non brainer. Stellantis utvidet AMI-sfæren sin og satte et annet merkenavn på fronten. Møt Opel Rocks-e.
Jeg er kanskje en av de få som blir begeistret av en melding som dette.
Jeg syns alle forsøk på å skape mikromobilitet i byene er glimrende. Jeg var faktisk begeistret for Citroëns AMI fra dag én, og ifølge importøren er det ingen som har kjørt den så mye som jeg har gjort.
Det gjør meg selvfølgelig til en skrulling, og derfor burde jeg heller ikke syns at det er fantastisk at man kan få den samme bilen som Opel også.
Egentlig burde jeg holde kjeft om sånt.
Nå er det kanskje ikke mye å si om dette heller. Spesielt ikke i Norge, for importøren forteller meg at Citroën-versjonen er parkert og ikke vil bli importert før den får en «nordisk pakke». Det betyr åpenbart noe som går på varme&ventilasjon.
Antakelig på et slikt nivå at disse små boksene ikke har mulighet til å oppfylle kravene.
Men la oss allikevel ta med at da Opel fikk delt ansvar for denne konstruksjonen, behøvde de ikke gjøre mye for å få den distinkt Opel. Grått og gult er stilig og det er overhodet ikke tvil om hva den kombinasjonen representerer.
Samtidig ser vi hvor enkelt designerne har gjort det når denne boksen skal gis et nytt preg. Bytt de Citroën-oransje detaljene med Opel-gule, og du har en ny bil. Men identisk.
Skjønt?
Det er detaljer her som er litt ekstra spennende. Det later til at i tillegg til basismodellen skal det være to spesialversjoner (med spesialutstyr? Spesialtrim? Spesialytelse?).
Klub og Tekno heter de.
Hva innholdet i dem egentlig er, og hva prisene vil bli, er imidlertid fullstendig ukjent.
Det som er spesielt er at Stellantis kaller den Opel og skal selge den i Tyskland, og ikke Fiat for å kunne selge den i Italia.
Jeg ville trodd at den hadde hatt visse muligheter der. Mopedbiler med 15-åringer om bord har lenge vært fast innslag i gatebildet i italienske byer.
Jeg tror nok det er en litt større jobb å overbevise tyskere. Spesielt de tyskerne som fremdeles er Opels kjernekunder.