-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Volkswagen letter på sløret
Etter dieselgate er det fokus på elbiler hos Volkswagen. Her får vi en smakebit på hva som skal vises i Paris om tre uker.
I dag har Volkswagen to elbiler på markedet, e-Up og e-Golf, begge bygget på plattformen til biler med tradisjonell forbrenningsmotor.
Men fremtiden ser ganske annerledes ut. Innen 2025 har selskapet lovet en å lansere 30 elbiler over hele modellspekteret. Og den norske importøren er ikke snaue i sin forhåndsomtale:
– Denne unike konseptbilen viser veien videre for Volkswagen, og markerer starten på en ny æra for merket. Konseptbilen er like revolusjonerende som Bobla var for 70 år siden - før den ble verdens mest solgte bil i forrige århundre, sier de i en pressemelding.
Her får vi et første glimt av konseptbilen de skal vise i Paris om noen uker.
Den foreløpig navnløse bilen skal bygges på en helt ny MEB-plattform som er utviklet eksklusivt for elbiler. Ifølge tyske medier får produksjonsutgaven, som skal på markedet i 2019, en rekkevidde etter NEDC-syklusen på hele 500 kilometer.
I tillegg er VW i ferd med å utvikle super-hurtiglading slik at batteriene kan fylles 80 prosent i løpet av et kvarter – noe som krever et annet system enn CCS-standard ladingen VW benytter i sine biler i dag.
Bilen skal inn i C-segmentet, bedre kjent som Golf-klassen, men Volkswagen forventes å gjøre tilsvarende grep som Chevrolet har gjort med Volt slik at innvendig plass blir på nivå med vesentlig større biler, som Passat.
Det er den nye plattformen spesielt utviklet for elbiler som muliggjør en slik kombinasjon.
Men det er ikke sikkert denne bilen blir den første rendyrkede elbil fra Volkswagen. Ifølge britiske Autocar skal de først lansere Budd-e – den elektriske mikrobussen vi møtte på elektronikkshowet i Las Vegas i vinter.