-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Glimt av Volvos fremtid
Volvo viser et konsept som gir oss en forsmak på fremtidens elbiler med økt rekkevidde og raskere lading.
Neste nye modell fra Volvo skal bygges på en ny plattform som er utviklet eksklusivt for elbiler. Det gir et vesentlig bedre utgangspunkt enn dagens plattform som brukes for biler med ulike typer drivlinje.
Ved å fjerne all kompleksitet forbundet med forbrenningsmotorer har ingeniørene oppnådd en ny grad av fleksibilitet som tidligere ikke var mulig.
Og siden batteripakkene ligger i gulvet og elmotorer oppnår vesentlig mindre plass enn de fossildrevne, kommer dette passasjeravdelingen til gode.
Volvo Concept Recharge gir oss en forsmak på en ny generasjon elbiler med helt flatt gulv. Første modell ut på den nye plattformen er en SUV.
Konseptbilen har et lavt panser, lang akselavstand, korte overheng og store hjul. Siden gulvet er helt flatt, kan man benytte området mellom forsetene til smarte oppbevaringsløsninger.
Volvo har valgt å beholde den høye sittestillingen fra dagens SUV-er som mange setter pris på, men den nye karosseriformen gir bedre aerodynamikk og øker dermed potensialet for lang rekkevidde.
Interiøret er fleksibelt og romslig, på dashbordet sitter en horisontal 15-tommers berøringsskjerm og en annen skjerm tar over for konvensjonelle instrumenter.
Som vanlig fremhever Volvo sitt klassiske kjennetegn – skandinavisk design som per deres definisjon innebærer rene linjer og bruk av bærekraftige materialer.
– Inne i Concept Recharge har vi skapt en ekte skandinavisk stuefølelse. Interiøret kombinerer vår nyeste teknologi med vakre, bærekraftige og naturlige materialer, sier designsjef Robin Page.
– Alle deler av interiøret er et lite kunstverk i seg selv, og kunne stått alene som et individuelt møbel i et rom. Vi bruker de nyeste teknologiene, men ikke for teknologiens egen skyld. Vi legger alltid vekt på de fordelene teknologiene kan føre med seg.
Concept Recharge representerer også Volvos sikkerhetsambisjoner for årene som kommer. En LiDAR-sensor er plassert i en optimal posisjon på taket for å samle informasjon om omgivelsene rundt bilen.
– Med Concept Recharge viderefører vi Volvos rike designarv på en moderne og frisk måte gjennom overgangen til vår helelektriske fremtid. Den representerer alt vi tror at kundene ønsker seg fra en helelektrisk Volvo, og vi gleder oss til å ta denne filosofien i bruk i vår neste generasjon biler, avslutter Robin Page.
Volvo Cars blir i løpet av få år en helelektrisk bilprodusent og jobber for fullt med å optimalisere sin utvikling og produksjon av batterier for å møte kundenes behov: Lengre rekkevidde og kortere ladetider.
I nær fremtid innleder Volvo et samarbeid med det svenske batteriselskapet Northvolt for å øke energitettheten i batteriene sine med opptil 50 prosent sammenlignet med hva som er tilgjengelig på markedet i dag.
Senere i dette tiåret satser Volvo også på å bryte den magiske grensen for energitetthet på 1000 Wh/l, og med det oppnå en reell rekkevidde på 1000 km.
De nåværende ladetidene forventes å være nesten halvert innen 2025, takket være bedre batteriteknologi og løpende forbedringer av programvare og ladeteknologi.