-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Polestar Rovaniemi
Her er du garantert en kjølig mottakelse
Besøker du Polestar sin Space i Rovaniemi – du har fremdeles muligheter, den holder åpent ut februar – kan du regne med en kjølig mottakelse.
Ishotell er gammelt nytt. Is-bar har jo vært forsøkt, til og med i Oslo. Men pop up bilforretning, eller Space som Polestar kaller dem, har det kanskje ikke vært for mange av?
For dette kinesiske bilmerket, med stort kontor i Gøteborg som stort sett er hvitt på innsiden, er jo kjent for sitt skandinaviske renskurte design. Mer skandinavisk moderne, slik som var moderne for 20 år siden, skal du lete lenge etter.
(Gi meg en dag eller tre så skal jeg vise dere interiøret på designsenteret til Lynk & Co. Søstermerke, geografisk ligger det et par kilometer unna Polestars hovedkvarter i Gøteborg, men mentalt – hvis interiørdesign kan uttrykke noe mentalt – er de på en annen klode.)
Is-kuben i Rovaniemi tok det 20 dager å bygge, da inkluderer vi dekorasjonsgjenstandene på innsiden – et bildekk av is, og noe som kan se ut som en kamaksel, men hva har en kamaksel i en elbil-sammenheng å gjøre?
3000 kubikkmeter snø ble brukt og Polestar er raske til å presisere at den ble fraktet fra et nærliggende skianlegg med elektriske lastebiler. Men om maskinene som ble brukt til å grave og laste de 2.400 tonnene også var elektriske, ble det ikke sagt noe om.
På innsiden står det en Polestar 2 og det er levende produktspesialister som hjelper de besøkende. Ønsker de å prøvekjøre, står det biler klare på utsiden. Demonstrasjonsbilen i huset regner jeg med var på plass da de begynte å bygge det, og må stå der til det hele smelter.
Selv om Spacen skal stenges ved utgangen av februar håper jeg at det hele blir stående frem til 20. mars. Da åpner nemlig Design Uken der under mottoet: Bedre fremtid med arktisk smartness.
Den er jo egentlig ganske smart.