-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Porsche kunngjør sin tredje elbil
Porsche har i dag bekreftet at Macan i neste generasjon skal lanseres i en helelektrisk utgave. Dermed får de i løpet av få år hele tre elbiler på programmet.
Hvem skulle trodd dette for få år siden? Porsche har i dag offentliggjort planene for sin tredje elbil, deres første SUV basert på neste generasjon Macan. Bilen skal i produksjon tidlig i neste tiår.
Taycan skal på markedet mot slutten av inneværende år, og neste modell ut blir Taycan Cross Turismo som vi nettopp presenterte ferske spionbilder av.
– Innen 2022 har vi investert over seks milliarder euro i elektromobilitet, og i 2025 kan så mye som 50 prosent av alle nye Porscher være elektrifisert, sier Oliver Blume, styreformann i Porsche AG.
– I de neste ti årene skal vi fokusere på en drivlinjemiks bestående av optimaliserte bensinmotorer, plug-in hybrider og rent elektriske drevne sportsbiler. Vårt mål er å ta en teknologisk pioner-rolle, derfor innretter vi selskapet mot mobilitet for fremtiden, sier Blume.
Beslutningen lyder selvsagt som musikk, eller kanskje heller et heftig motorbrøl, i ørene til den norske Porsche-organisasjonen.
– Dette bekrefter vår tro på at helelektrisk vil være fremtiden også for sportsbiler. Macan, som den mest kjøreglade og sporty SUV-en på markedet, er en perfekt match med elmotorens karakter, uttaler Morten Scheel, administrerende direktør i Porsche Norge.
– For oss i Norge er det svært gledelig å konstatere at vi får nok en modell som treffer markedet godt, legger han til.
Den store interessen for elbiler i Norge har nærmest ført til et folkekrav om å formalisere kjøpsintensjon gjennom en forskuddsbetaling.
Når det gjelder Porsche Taycan har allerede nesten 3000 personer betalt 20.000 kroner i depositum for å reservere bilen. Enn så lenge rekker det å kontakte lokalt Porsche Center for å flagge interesse for den kommende helelektriske Macan.
– Vi har ingen planer om noen digital reservasjonsløsning på Macan i den nærmeste fremtid, opplyser sjefen for Porsche i Norge.
– Den norske løsningen vi lanserte i fjor sommer gjelder kun for sedanmodellen av Porsche Taycan. Ettersom det blir et stort gap mellom når de ulike modellene går i produksjon, vil det gå en god stund før vi eventuelt åpner for reservasjon av Taycan Cross Turismo og helelektriske Macan, konkluderer Scheel.
Elbilutgaven av Macan skal bygges side om side med modellene med tradisjonell drivlinje ved Porsches moderne anlegg i Leipzig (bildet).