-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

To nye modeller
Rikere utvalg fra Rivian
Når de slipper tre nye modeller viser Rivian ikke bare at de lever, men at de faktisk blomstrer. Grepene de tar er imidlertid forsiktige og kalkulerte.
Rivian ble startet i 2009, er nå på sitt tredje navn, første forsøk var en hybrid coupé med sentralmotor, men de kom snart ned på jorden igjen med sin elektriske R1T og R1S – henholdsvis kompakt truck og SUV, som debuterte i LA i 2018, og nå har de med seg Amazon som stor eier (og kunde).
Produksjonen går greit den, selv om de er et stykke unna Tesla med sine 57.000 biler og omsetning på 4,43 milliarder dollar i fjor.
Mer folkelig
De har lenge snakket om mindre biler og det var også planer om å bygge en ny fabrikk for R2 som debuterte sammen med R3 for kort tid siden.
Den investeringen hopper de imidlertid over foreløpig og satser på å få R2 i produksjon ganske snart (2025?) med R3 ikke lenge etter.
Bildene viser at dette er tjukke slekta. Tidligere Jeep-designer Jeff Hammoud har vært flink til å sørge for at du ser at dette er i familie.
Han har også vært flink til å gripe tilbake til 70-80 tallet uten at det blir retro. Det blir bare kult. Se på C-stolpene og avslutningene. Her har noe Audi Quattro Coupé og Lancia Delta Integrale svevet rundt i bakgrunnen et sted.
Europa-aktuelle?
Så skryter sjefen og grunnleggeren, Robert Scaringe, av hvor mye innvendig plass de har greid å grave ut av de forholdsvis beskjedne yttermålene. Det får du nok anledning til å sjekke en gang. Han har for lengst lovet at bilen skal til Europa.
Rivian har ikke lagt uten noen spesifikasjoner i forbindelse med bildene de har vist, men på nettet er det en som påstår at dette er R2-målene: 471 x 191 x 170 cm på en akselstand som er rett under tre meter – omtrent som Model Y.
Ifølge Scaringe er R3 en mellomstor crossover med mindre dimensjoner enn R2. Noen har funnet ut at den har en akselavstand på 2,8 meter og at den er 135 mm kortere enn R3.
At det også skal komme en RX3 var en overraskelse.
Her har Rivian gjort som Lucid og Tesla i noen modeller med over 1000 hk. Så mange får nok ikke RX3-modellen, men fellesnevneren er tre motorer, med to bak og en foran.
Om priser vet vi ikke annet enn at R2 er planlagt til $ 45.000 og at R3 vil koste mindre enn det.
Men, som sagt, tettere spesifikasjoner må vi nok vente på.
Bilene også.