-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Holder prisene
Volvo spanderer avgiftsøkningen
Volvo lanserer nå sine nye 2024-modeller og har valgt å skåne kundene for de planlagte avgiftsøkningene ved nyttår.
Ny vektavgift og innstrammingene i vektfradraget har skapt bekymringer for økte priser på ladbare hybrider, men Volvo har besluttet ikke å øke prisen som ville kommet som en følge av avgiftsøkningen.
– Med dette tilbudet kan vi tilby våre ladbare hybrider til gunstige priser også i 2023 og kundene blir skånet for avgiftsøkningene. Dette vil gjøre våre ladbare hybrider attraktive for kunder som ikke er klare for å kjøpe elbil ennå, sier Erik Trosby, kommunikasjonssjef i Volvo Car Norway.
Tilbudet gjelder for biler produsert på modellår 2024, som bestilles fra og med 1. januar 2023, og som er kjøpt hos en autorisert Volvo-forhandler og levert til kunder i 2023.
Raskere lading
Volvo Cars lanserte for ikke lenge siden en helt ny generasjon ladbare hybrider med lang rekkevidde, reduserte utslipp og bedre ytelser. 2024-bilene får nå ytterligere oppgraderinger med en ny og kraftigere ombordlader (fra 3.6kW ti4l 6.4kW). Med den nye ombordladeren kan ladetiden kortes ned fra ca. 5 timer til ca. 3 timer.
– Bilene har allerede fått mye lengre elektriske rekkevidde og sterkere elektrisk motor. Med raskere hjemmelading blir bilene enda mer praktiske for folk som ønsker å kjøre elektrisk i hverdagen, sier Trosby.
Kjører mye på strøm
Volvo Cars har tidligere analysert 13.450 norske ladbare hybrider for å se hvor mye de kjøres på ren elektrisitet. Analysen viste at omtrent halvparten av4 kjørestrekningen ble kjørt på ren elektrisitet – uten at forbrenningsmotoren var i gang.
– Nordmenn er de Volvo-kundene som kjører mest på strøm i hele verden og vi vet at de lader veldig ofte, sier Trosby.
Satser elektrisk
Volvo har en global strategi om være en ren elbilprodusent innen 2030, noe som er bransjeledende om man sammenligner med andre konvensjonelle bilprodusenter. I Norge vil selskapet nå dette tidligere, der over 80 prosent av bilene Volvo selger i dag er rene elbiler.
– Vi forventer en gradvis utfasing av ladbare hybrider fram mot 2025, men vi er ikke helt der ennå. Ladbare hybrider har en relevant og miljøvennlig lavutslippsteknologi for dem som trenger lang rekkevidde i hverdagen og som har mobilitetsbehov som elbilene på markedet ikke kan levere på ennå. Eksempelvis om man bor i distrikts-Norge, sier Trosby.
Volvo har nylig også styrket sitt tilbud på rene elbiler. I november ble flaggskipet EX90 lansert, og i desember lanserte Volvo nye modellvarianter av de populære elbilene XC40 og C40, der blant annet lengre rekkevidde, raskere lading og bakhjulsdrift var blant høydepunktene.
I 2023 skal Volvo vise fram en liten elbil-SUV, som vil være mindre enn bilene i 40-serien.
Du finner oppdaterte priser og tekniske data i vår nybilbase.