-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Her er Toyotas BC-bil
Hydrogen- eller brenselcellebiler har eksistert lenge, men fra neste år starter Toyota kommersiell produksjon av slike. Da er det selvsagt tillatt å skille seg ut på utseende også.
Det har vært snakket om brenselceller som fremtidig energikilde for bilindustrien i en årrekke, og flere har sagt at innen 2020 skal teknologien være kommersielt tilgjengelig.
Mercedes, Honda, Hyundai, Toyota med flere har bygget prototyper som har vært testet ut i praksis.
Her i Bilforlaget har vi et par år kjørt en B-Klasse Fuel Cell som fungerer utmerket i det daglige – bortsett fra når den skal tankes. Det er nemlig sparsomt med stasjoner som tilbyr hydrogen, så rekkeviddeangst er et begrep vi har lært oss å leve med.
Neste år setter Toyota sin nye Fuel Cell Sedan i produksjon. Salget starter i Japan i april, mens USA og Europa følger etter i løpet av sommeren.
I Japan vil prisen ligge på rundt syv millioner yen, tilsvarende cirka 425.000 norske kroner. De sier foreløpig ikke noe om hva den skal koste i Europa, og heller ikke hvilke markeder som blir først ut.
Produksjonsbilen er svært lik på konseptet vi møtte i Japan høsten 2013, og man kan trygt anta at dette er en bil som vil vekke oppsikt i trafikken.
I Norge har hydrogendrevne biler stort sett de samme fordeler som elbiler, siden de kun slipper ut ren damp. Problemet er som nevnt tilgang på drivstoff – det er kun en håndfull stasjoner i hele Norge som tilbyr hydrogen.