-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ladbar Volvo XC40
Den kompakte SUV-en Volvo XC40 kommer til Norge i mars, men neste år kommer utgaven som kan få nordmenn til å løpe mann av huse.
Da kommer nemlig XC40 som ladbar hybrid, og det blir sannsynligvis bestselgeren i det norske avgiftssystemet – forutsatt at du nøyer deg med forhjulsdrift. Denne kommer nemlig ikke med elektrisk firehjulsdrift som sine større søsken.
Les våre førsteinntrykk etter å ha kjørt XC40
Det er svenske Expressen som har fått bekreftet dette av Volvo, og de kan fortelle at modellen får betegnelsen XC40 T5 Twin Engine.
Nykommeren skal kombinere Volvos nyutviklede 3-sylindrede bensinmotor med elmotor, og T5-betegnelsen røper at den får mindre effekt enn T8 Twin Engine som i dag leveres i 60- og 90-seriene.
Hvor mye effekt eller hvor lang rekkevidde den får på ren eldrift, vil Volvo foreløpig ikke røpe. For å få fullt fradrag som ladbar hybrid i Norge må den fra 1. juli ha en rekkevidde på minst 50 kilometer.
Volvo avslører også at de skal bygge såkalte «milde hybrider» med 48 volts system. Disse blir ikke ladbare, men er aktuelle for alle Volvos modellserier.
Produksjonen av XC40 T5 Twin Engine starter ved Volvo-fabrikken i Ghent, Belgia i fjerde kvartal, noe som trolig betyr norsk lansering tidlig i 2019.