-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Elbil med designet på det rene
Tesla Motors har klare retningslinjer når de produserer biler. Designet trenger ikke påvirkes av hvilket drivstoff den bruker. Heller ikke skal man være nødt til å velge mellom ytelse og effektivitet.
Nye Tesla Roadster er formet med linjer som kan minne om en Ferrari. Den akselererer fra 0 til 100 km/t på samme tid som en Viper, 4 blank.
Speedometer-nålen kan spasere opp til 220. Den går på 100 % elektrisitet, og forurenser i følge produsenten en tiendel av det andre sportsbiler gjør.
Bilen påstås også å være 6 ganger mer effektiv. Clutch er fraværende i kjøretøyet, og du har kun to forovergear å forholde deg til.
I motsetning til bensinbiler er det økonomisk å kjøre i kø i førstegear, da bremsing genererer energi til batteriet. Råest akselerasjon får du ved høye omdreininger, opp til 13 tusen.
Tesla kan gå så langt som 400 km på hver oppladning. Om du vil kjøre enda lengre, har du en bærbar oppladningsmulighet med deg i bagasjerommet.
Om natta plugger du enkelt inn stikkontakten i ladepunktet, og i løpet av bare 3 timer er batteriet fulladet. For sikkerhetens skyld utveksles ingen strøm før stikkontakten står helt riktig i.
Litium-ion batteriet er resirkulertbart - slik som Yokohama-dekkene - og med innebygd kjølesystem.
Den eneste oljen du finner i kjøretøyet, befinner seg i gearkassen. Ingen motorolje, ingen filtre, ingen reimer eller tennplugger. Eneste servicen som er anbefalt, er en sjekk av bremser og dekk etter 50 000 etterlatte kilometer.
Sikkerheten er tatt hånd om med airbags, ABS-bremser, veltebøyle og energiabsorberende felt foran og bak.
Skulle bilen bli utsatt for innbrudd, vil tjuvkobling av motoren være umulig takket være en PIN-kode som må bli godkjent før noen som helst kommando vil bli avlydet.
Som standardutstyr i elbilen inngår også blant annet antispinn, cruise control, elektriske vinduer og aluminiumsfelger.
Tesla håper på at deres teknologi vil spille en viktig rolle i en fredelig løsning på oljekrigen.