-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway:
Aftersales Operations Specialist
-
XPeng Motors Norway:
Warranty Specialist
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Bavaria Norge:
Salgskonsulent
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Bilia JLR Import Norway:
Salgsdirektør, Bilia JLR
-
Bilia JLR Import Norway:
Client Experience Manager, Bilia JLR
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Volmax:
Administrerende direktør
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Møller Bil Oslo Vest:
Produksjonsleder
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
Tryg:
Salgssjef i bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Personlig servicetekniker
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
Toyota Insurance Services:
Network Account Manager
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Mekaniker Kjøretøyverksted
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
Smartere lading:
Fremtidens ladeteknolgi testes ut på Ski
De er rimelige, fleksible og belaster nesten ikke strømnettet. Ski blir nå Circle Ks internasjonale testarena for ladecontainere.
– Dette er første gang Circle K tester ut denne teknologien, i noe land. Ski blir altså først i verden, og det er mange som kommer til å følge nøye med på testarenaen vår fremover, sier Åse Bomann-Larsen, eiendomssjef i Circle K Norge.
Lader via batteri
Teknologien som skal testes er en såkalt ladecontainer. Containeren som nå reises i Ski består av to hurtigladere som kan lade opptil fire biler samtidig. Laderne brukes på normal måte, men er knyttet til et batteri som lades opp av strøm fra stasjonen på nabotomten, Circle K Ski.
Containeren er helnordisk. Strukturen er satt sammen av Stokke-selskapet Elywhere, mens Pixii fra Kristiansand har utviklet batteriet og finske Kempower står bak laderne.
– Ladere er dyre i etablering, særlig fordi du ofte må bygge en ny nettstasjon slik at vi får nok strøm. Ladecontainerne gir oss mulighet til å raskt bygge ut ladetilbudet, eller øke kapasiteten i perioder der vi vet etterspørselen vil være høy, sier Bomann-Larsen.
Men først skal teknologien altså testes ut på Circle K Ski – i samarbeid med grunneier Coop. Nå kan elbileiere i Ski og omegn lade bilen sin ved ladecontaineren, som står på en parkeringsplass ved siden av stasjonen.
– Valget av Ski som testarena er ikke tilfeldig. Vi ønsker å øke det kortsiktige ladetilbudet vårt her, uten å måtte investere i permanent infrastruktur. I tillegg ligger Ski nær Oslo, slik at vi kan følge nøye med underveis. Dessuten er det mange som eier elbil i Ski, og vi kan få jevn trafikk fra både privatbilister og yrkessjåfører, sier Bomann-Larsen.
Mange aktuelle stasjoner
Ingen land har flere elbiler per innbygger enn Norge, og de senere årene har Circle K etablert 350 ladestolper rundt om i landet. Eiendomssjefen til Circle K sier at dersom pilotprosjektet i Ski blir en suksess, vil det være aktuelt å utvide satsingen til flere steder i landet.
– Teknologien må fungere godt nok, og kundene må få en god ladeopplevelse. Det blir svært spennende å følge dette prosjektet fremover, sier Bomann-Larsen.