-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Norsk verdensrekord i Eco-marathon
Det ble en stor Norsk dag på Lausitzring i dag. NTNU satte verdensrekord i hydrogenøkonomi, mens Høyskolen i Østfold stakk av med designprisen.
NTNU satte verdensrekord i drivstoffgjerrighet etter å kjørt 1.246 kilometer på en energimengde tilsvarende 1 liter bensin i Shell Eco-marathon lørdag ettermiddag.
Alt fungerte
NTNU-laget fra Trondheim bommet første dag og var fremdeles ikke kvalifisert da de stilte til sin siste start på ettermiddagen i dag.
Men nå fungerte alt, brenselcellen ble ikke for varm, det selvbygde el-motoren utnyttet den hydrogenfyrte brenselcellens overlegne effektivitet - resultatet var at de kom i mål med noe som tilsvarer 1246 km på en liter bensin.
Det er Oslo Trondheim og retur pluss en del moro underveis.
Bak rattet på denne bilen, som er en sterkt forbedret utgave av fjorårets, satt en fransk jente som studerer på NTNU i år. Emilie Vallée heter hun og en av grunnene til at hun taklet presset er at akkurat dette har hun erfaring i. To ganger tidligere har hun deltatt i dette løpet for sin gamle skole i Frankrike.
Beste design
Våre venner fra Østfold satset mer på design enn drivstofføkonomi.
Bilen Frost vekket oppsikt under Shell Eco-marathon med skuelystne tilskuere på alle kanter hver gang bilen rullet ut på racerbanen. Gleden var selvsagt stor når det viste seg at de vant den prestisjetunge designprisen.
Laget fra Høyskolen i Østfold tok seg skikkelig sammen i dag. Skuldrene var senket, for de var jo allerede kvalifisert, men 85 km/l var kanskje ikke akkurat noe å komme hjem med.
Her bør det tilføyes at Østfold-resultatet ikke kan sammenliknes med NTNUs, den andre bilen fra Norge bruker en vanlig forbrenningsmotor som her gikk på bensin.
Hadde de klart å få den til å gå på et alternativt drivstoff hadde de sikkert også høstet flere premier.
Da de kom i mål var det ikke bli klart på mange timer ennå hvilken plass de ville få, men gjett om de skreik da det viste seg at de hadde kjørt med halvparten av torsdagens forbruk, og endte på 155 km/l.
Med en første runde som vi nesten forvekslet med et skikkelig go-kart løp ligger det opplagt enda flere forbedringsmuligheter her, men denne glade gjengen synes det er fantastisk å komme hjem med en ny skolerekord.
Her heter forresten sjåføren Gunhild Andreassen, den kuleste av de kule. Selv ikke en sviktende GPS noen minutter før start fikk henne ut av fatning.
Glimrende resultat fra begge de norske lagene. Mer om hele arrangementet senere.
Les mer om Shell Eco-marathon:
Dag 1Dag 2