-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Bilskadereparatør
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Selvkjørende Bolt
Den kommer til Norge pakket inn som Opel neste år, men her er en eksperimentell utgave av Chevrolet Bolt som ligger litt lengre inn i fremtiden.
Det er bare å venne seg til tanken – om noen år er selvkjørende biler en del av gatebildet, enten du ønsker dem velkommen eller ei.
Her ser vi GMs kommende elbil utstyrt med kameraer og sensorer og det som ellers må til for at den skal klare seg gjennomtrafikken uten sjåfør.
Mindre rekkeviddeangst
Chevrolet lover at Bolt skal ha en rekkevidde på over 200 miles etter amerikansk standard, på nivå med Tesla Model 3.
Siden den amerikanske målemetoden er mye strengere enn den som benyttes hos oss, kan vi regne med at den europeiske utgaven, døpt Opel Ampera-e, kan få en realistisk rekkevidde på drøyt 300 kilometer.
Disse bildene er tatt i San Fransisco, i samme gate der vi finner Cruise Automation, et hi-tech startup som GM annonserte at de overtok i mars.
Taxi og utleie
Nylig annonserte GM sammen med Lyft at de skulle teste ut selvkjørende Bolter fra neste år, med tanke på autonome taxier og leiebiler. Men dette er tidligere prototyper som allerede var i aksjon da dette samarbeidet ble offentliggjort.
Nå som det er kjent at FCA samarbeider med Google, er det jo rimelig at også GM finner seg en partner. Da er vel ikke Uber-rivalen Lyft noe dårlig alternativ. GM har i alle fall så stor tro på prosjektet at de har sprøytet inn 500 millioner dollar i Lyft.