-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Tredjeplass i Eco-marathon
Bare ett norsk lag var på plass i årets Shell Eco-marathon, etter flere mislykkede forsøk klarte de til slutt det som skulle til for å sikre en tredjeplass.

Laget DNV Fuel Fighther fra NTNU hadde lange harde dager under Shell Eco-marathon i Rotterdam denne uken.
Først bestod ikke bilen teknisk kontroll, noe som medførte en lang våkenatt med mekking. Deretter stanset motoren på uforklarlig vis under første forsøk dagen etter. Alle lag har mulighet til å prøve fire ganger, men da må de også rekke tidsfristene som er satt.
- Etter at motoren stanset i går gjorde vi ett forsøk med fjorårets motor, som vi hadde med i reserve. Men denne stanset også. Dermed ble det en ny våkenatt for å forsøke å finne feilen på den nye og fikse den gamle, forteller Catrine Hernes Hovland som er lagets presseansvarlig.
Dermed var det stor spenning rundt dagens forsøk som de bestemte seg for å gjennomføre med den nye motoren.
- Etter syv runder merket vi at det var noe galt. Vi bestemte oss derfor for å stanse, gjøre noen forbedringer og gjøre det aller siste forsøket etterpå. Det føltes veldig, veldig nervepirrende, sier en svært lettet John Ola Buøy som er lagets sjåfør. For å få et gyldig resultat må de kjøre 10 runder på under 39 minutter.
Det konkurreres i flere forskjellige klasser i Shell Eco-marathon, og alt handler om å ha den mest energieffektive bilen som kan kjøre lengst på energi tilsvarende en liter bensin. NTNU konkurrerte i klassen ”Urban consept” med energi i form av strøm og solceller. Det var om lag 30 biler som konkurrerte i denne klassen.
Bilen oppnådde å kjøre 202 kilomenter på energi tilsvarende en liter bensin. Totalt konkurrerte 3000 studenter fordelt på 200 lag under Shell Eco-marathon 2013, 15. – 19. mai.