-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Viktig nyhet - neste Outlander
Når Mitsubishi viser sin nye Outlander i Paris, er det foreløpig kun i konseptutgave. I februar 2007 blir den tilgjengelig for norske kunder, og den skal rett inn på salgstoppen.
Japansk dominans
Outlander er Mitsubishis våpen i det kompakte SUV-markedet. Dette er et segment dominert av japanere, hvor volumselgere som Toyota RAV4, Honda CR-V og Suzuki Grand Vitara har solide markedsandeler.
Modellen har vært på det japanske markedet i snart et år og er svært populær hos et kresent publikum. Den er også på plass i USA, så Europa blir tredje kontinent for modellen.
Hit kommer den også med dieselmotor og 6-trinns manuell gearkasse som viktigste alternativ, en 2,0-liter som yter 140 hk fra VW-konsernet, samme maskin som benyttes i Grandis. Kombinasjonen diesel / automat ligger også i løypa.
Alternativt kan bilen utstyres med bensinmotor på 170 hk med automatkasse.
Større enn de fleste
Med en lengde på 4,64 meter (+ 10 cm) og en bredde på 1,80 (+ 2 cm) blir nye Outlander noe større enn dagens modell. Høyden er økt med 5 cm til 1,72 meter. Den har dermed et volum tilsvarende Hyundai SantaFe og kommende Chevrolet Captiva / Opel Antara.
Dermed kan den også leveres med 7 seter, og trolig er den også stor nok til å registreres som varebil på grønne skilter. Importøren føler seg 99 prosent sikker på det.
Mitsubishi fremhever for øvrig fordelen med delt bakluke som gir en lastehøyde på bare 60 cm, at sjåføren kan velge mellom 2WD eller 4WD og at nye Outlander får god fremkommelighet, både på og utenfor vei.
Mitsubishi Motors Norge føler seg sikre på at de får konkurransedyktige priser og har som mål å selge hele 2.000 eksemplarer av nye Outlander i 2007. Det gjør den antagelig til messens nest viktigste modell, kun slått av Mondeo.