-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kan bli norsk varebil
Tokyo (BilNorge.no): Dette er bilen som kunne konkurrert med Toyota HiAce, VW Transporter eller Ford Transit. En perfekt varebil i Norge – men vil Mitsubishi eksportere sin nye Delica? Se det skal de bruke minst et halvt år for å utrede.
Kassevogner er populære i Norge. Det er langt mellom nyhetene og dagens mest solgte – Toyota HiAce er Norges femte største bilmodell selv om den er mer enn tilårskommen. Og noe ny HiAce kommer ikke før lenge etter 2010 – om det i det hele tatt kommer noen ny.
Andre japanske bilprodusenter satser ikke helhjertet på kassevogner – bortsett fra Mitsubishi som nå i Japan har lansert Delica. Det er en flerbruksbil med 8 sitteplasser. Men tar man ut de to bakerste seteradene, fjerner vegg-til-vegg teppene så kan dette bli en drøm av kassevogn i Norge. God å kjøre og standard med både forhjulstrekk og firehjulstrekk. Vri på et ratt mellom setene, og det blir drift på alle fire hjulene.
Skal utrede i et halvt år - minst
Men det er et veldig stort men. Mitsubishi vet ikke om Europa er moden for denne bilen. Nå skal de bruke minst et halvt år på å utrede, og da hjelper det lite at den norske Mitsubishi-importøren ligger på sine knær og ønsker seg bilen nå. Det er bare å vente og se.
I Japan selges bilen med en bensinmotor – men blir det eksport vil den få Mitsubishis dieselmotor på 1,8 eller 2,0 liter. Den vil bli velutstyrt og kommer både som 8-seter og varebil (innredes i Norge). Det er plass til den norske statskassa + mye mer. Bilen har skyvedører på siden, flatt gulv og kjører mer som en flerbruksbil enn som en tradisjonell kassevogn.