-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Bilskadereparatør
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Kan bli norsk varebil
Tokyo (BilNorge.no): Dette er bilen som kunne konkurrert med Toyota HiAce, VW Transporter eller Ford Transit. En perfekt varebil i Norge – men vil Mitsubishi eksportere sin nye Delica? Se det skal de bruke minst et halvt år for å utrede.
Kassevogner er populære i Norge. Det er langt mellom nyhetene og dagens mest solgte – Toyota HiAce er Norges femte største bilmodell selv om den er mer enn tilårskommen. Og noe ny HiAce kommer ikke før lenge etter 2010 – om det i det hele tatt kommer noen ny.
Andre japanske bilprodusenter satser ikke helhjertet på kassevogner – bortsett fra Mitsubishi som nå i Japan har lansert Delica. Det er en flerbruksbil med 8 sitteplasser. Men tar man ut de to bakerste seteradene, fjerner vegg-til-vegg teppene så kan dette bli en drøm av kassevogn i Norge. God å kjøre og standard med både forhjulstrekk og firehjulstrekk. Vri på et ratt mellom setene, og det blir drift på alle fire hjulene.
Skal utrede i et halvt år - minst
Men det er et veldig stort men. Mitsubishi vet ikke om Europa er moden for denne bilen. Nå skal de bruke minst et halvt år på å utrede, og da hjelper det lite at den norske Mitsubishi-importøren ligger på sine knær og ønsker seg bilen nå. Det er bare å vente og se.
I Japan selges bilen med en bensinmotor – men blir det eksport vil den få Mitsubishis dieselmotor på 1,8 eller 2,0 liter. Den vil bli velutstyrt og kommer både som 8-seter og varebil (innredes i Norge). Det er plass til den norske statskassa + mye mer. Bilen har skyvedører på siden, flatt gulv og kjører mer som en flerbruksbil enn som en tradisjonell kassevogn.